095 903 9610

neomedia@neomedia.hr

online 24/7

ured u Osijeku

Zašto je pristupačnost važna za WordPress i njegove korisnike?

5
(1)

Jeste li ikad čitali titlove na videozapisu bez da morate pojačati ton? Jeste li koristili zvučni signal s pločnika kako biste znali kada prijeći cestu? Da li ste na aerodromu čitali info ploču? Te se stvari uzimaju zdravo za gotovo, ali u stvarnosti pomažu osobama s invaliditetom.

Sredinom 2019. donesena je odluka da će sve WordPress teme koje su u službenom repozitoriju, dakle sve one koje su pregledane od strane tima za pregled i odobravanje tema, prolaziti proces prilagodbe za osobe s određenim poteškoćama.

Bitna je osviještenost

Dovoljno je da znamo da ne vide svi na isti način

Osobi koja nema invaliditet to možda ne znači puno, ali pogled iz druge perspektive mijenja način na koji razmišljamo. Zbog toga će se nastojati da sve gotove (open-source tj. one koje se nalaze u službenom repozitoriju) WordPress teme odmah u startu imaju neke mogućnosti kao što su: tipkovnički prečaci, automatsko otvaranje sadržaja itd.

Jedan od prvih koraka je da programeri i dizajneri koji rade na razvoju WordPress tema budu svjesni da određeni posjetitelji njihovih web stranica imaju ograničenja. Tada će prilikom razvoja pitati kako čitači ekrana postupaju s njihovom temom. Pitat će se ima li njihova boja dovoljan kontrast za korisnike sa slabom vidom. Pitat će se mogu li korisnici bez miša kretati po njihovim web lokacijama.

Tehničke promjene koje je potrebno implementirati nisu prekompleksne, puno je važnije da promijenimo svijest i način razmišljanja. Postoji izreka, parafraziram: “obuj moje cipele i idi mojim putem da bi me mogao razumjeti”.

Ako želimo pretražiti dostupne teme koje imaju oznaku (tag) accessible-ready, možemo vidjeti da ih je trenutno skoro 100 komada.

Kome je važna pristupačnost?

Iako se na prvu može činiti da je pristupačnost važna samo osobama koje imaju poteškoće, zapravo nam je svima važna iako nismo svjesni toga.

Isto tako, digitalna pristupačnost je kod nas (u EU) prisutna odnedavno – u SAD-u je prisutna 30 godina kroz njihov tzv. ADA zakon.

U SAD-u je poznat slučaj tužbe protiv velike korporacije Dominos koju je podnio jedan posjetitelj (i dobio) jer iako je bio slijep nije mogao naručiti pizzu s njihove web stranice, iako je propisano zakonom da mu je trebalo biti omogućeno.

Iako se može činiti da samo velike korporacije imaju resurse za digitalnu pristupačnost i da si samo one mogu priuštiti angažman programera, u praksi to možda ne treba biti tako.

Čak i vlasnici malih tvrtki bi trebali razmišljati da odmah u startu rade web stranicu koja je prilagođena i za osobe s poteškoćama.

Jedan od zahtjeva pristupačnosti je i da sav sadržaj web stranice mora biti stabilan i raditi. Pa tako primjerice da se dogodi situacija da na webshopu ne radi stranica naplate, odmah prihodi staju.

Isto tako – ako dio korisnika ne može koristiti web stranicu, zapravo i prihodi od njih ne postoje.

Zato je vrijeme da se počnemo navikavati da radimo web stranice prilagođene za sve korisnike. Ako ništa drugo, imamo zakonske obaveze i poslovne razloge da krenemo s time.

Ako trebate pomoć oko prilagodbe web stranice, slobodno me kontaktirajte za savjet.

Da li vam je ovaj članak koristan?

Ocjenite članak, i pomognite nam pisati što kvalitetnije tekstove!

Prosječna ocjena 5 / 5. Broj glasova: 1