Može li se napraviti SEO optimizacija za video? Može.
SEO optimizacija YouTube videa je moguća i vjerojatno puno jednostavnija nego “klasična” SEO optimizacija web stranice.
Razlog jednostavnosti leži u činjenicama da kod YouTube videa ima malo stvari na koje možemo utjecati izravno, te da je vrlo vjerojatno jako mala konkurencija.
Naime, dok je večina tvrtki još u procesu da imaju (bolju) web stranicu, ili su napravili redizajn web stranice prvi puta unutar par godina, svakako biste bili ispred konkurencije da se posvetite optimizaciji videa.
SEO optimizaciju videa radimo kada želimo povećati organski promet, ali za drugi sadržaj (video umjesto teksta) koji opet može pomoći prodaju određenog proizvoda ili samo želimo da se čuje za našu tvrtku.
Video je trenutno najpopularniji oblik sadržaja, a YouTube je najpopularnija video platforma (doduše, u 2020. je došlo do eksplozije popularnosti Tiktok društvene mreže).
Upravo zato donosimo 11 savjeta koje možete odmah primjeniti na svoje video objave i koje će pomoći da se vaš video bolje rangira:
1. Uključite tzv. ključne riječi u naslov videa
– Samo prvih 55-60 slova se mogu vidjeti na YouTube listi za pretraživanje, pa treba što bolje opisati naslov s ključnim riječima na početku video naslova
– Ključne riječi treba oblikovati u izraz tako da korisnici lakše i brže kliknu na video.
– Upečatljiv naslov mogao bi vam pomoći da privučete pažnju gledatelja. Kad izrađujete naslov videozapisa, bilo bi dobro da uključite ključne riječi koje bi publika vjerojatno upotrijebila prilikom pretraživanja videozapisa poput vašeg.
– Ne treba ponavljati ključne riječi u naslovu, ali korištenje različitih može pomoći.
![[YouTube SEO] 11 ključnih faktora za dostupnost i rangiranje na YouTubeu koje već danas možete primijeniti 2 Vlad and Niki](https://neomedia.hr/wp-content/uploads/2020/10/Vlad-and-Niki.png)
2. Uključite ključne riječi i u opis videa
Što više riječi uključite u opis, veće su šanse da će se filmić prikazati i otkriti korisnicima. Radi se o tome da video možete rangirati za određenu ključnu riječ, tj. upit samo ako ona postoji u opisu videa.
– To znači da treba napisati dugačke opise i pokušati ukomponirati svaku ključnu riječ koja ima veze sa opisom.
– Ako je moguće iskoristite sav prostor (do 5000 slova) u opisu.
– Nemojte ponavljati primarnu ključnu riječ nekoliko puta, jer to neće pomoći rangiranju, a može se i smatrati kao spam pa će ga YouTube zabraniti.
– Opis koji sadrži ključne riječi mogao bi pomoći gledateljima da jednostavnije pronađu vaše videozapise kad pretražuju. U opisu možete navesti sadržaj videozapisa i na početku dodati ključne riječi.
3. Ključne riječi u „tagovima“ (oznakama)
– Najbolji savjet je da koristimo što više relevantnih ključnih riječi koje mogu stati u tagove.
– Koristimo navodnike na najvažnije ključne riječi koje su sastavljene od nekoliko fraza a za koje želimo da budu visoko rangirane.
![[YouTube SEO] 11 ključnih faktora za dostupnost i rangiranje na YouTubeu koje već danas možete primijeniti 3 youtube oznake](https://neomedia.hr/wp-content/uploads/2020/10/youtube-oznake.png)
4. Linkovi (poveznice)
– Linkovi su najbolji način da rangiranje bude što veće za određenu frazu, pogotovo na Googlu.
– To znači da, ako želimo da se naš video pod frazom “Kako se oglašavati na Googlu” bude prvi na pretraživanju, moramo napraviti linkove koji idu na YouTube video koja koristi tu istu frazu “Kako se oglašavati na Googlu” u naslovu ili opisu
– Za početak možemo koristiti i tradicionalne linkove sa stranica kao što su blogovi, članci, forumi… itd. Plus linkovi s društvenih mreža. Sam proces “skupljanja” linkova se zove link-building
5. Trajanje gledanja videa (time watched)
Vrijeme gledanja videa je izravno povezano sa rejtingom videa, isto kao što je vrijeme provedeno na web stranici faktor za ranking web stranice za određenu ključnu riječ. Pojednostavljeno – što se video dulje gleda, to će biti rangiraniji za isti pojam.
– Treba napraviti kvalitetan i zanimljiv video koji će korisnik odgledati do kraja!
– Dodajte YouTube “annotations” filmićima koji imaju poveznicu na druge video sadržaje koji su povezani s ključnim pojmom, temom, playlistom ili kanalom.
6. Ukupni pogledi (total views)
Glavni cilj kada objavljujete video na Youtube platformi je dakako što veći broj pregleda, pa evo nekoliko savjeta kako da ga promovirate:
– Predstavite video na newsletteru.
– Linkajte video na velikim posjećenim portalima.
– Reklamirajte video preko PPC kampanja (Google Ads, Facebook).
– Predstavite video na društvenim mrežama (Twitter, Facebook, Linkedin..).
7. Ukupni broj “lajkova”
Drugi važan cilj kod objave videa na Youtubeu je prikupljanje što većeg broja tzv. lajkova (oznaka gledatelja da im se video sviđa), pa evo nekoliko načina kako da ih potaknete na to:
– Koristite annotacije da pitate za “thumbs up”.
– Pitajte korisnike da “lajkaju” video.
– Dodajte P.S. emailu u kojem ih podsjeti da stisnu “Like” kad odgledaju video.
– U opisu podsjetite ljude da “lajkaju” komentare.
8. Ukupni broj dijeljenja videa (share count) i ukupni broj komentara
Treća glavna metrika kod YouTube videa je broj koliko puta je video podijeljen sa drugim korisnicima te ukupan broj komentara. Iako te metrike ne utječu izravno na rejting, obično prate u nekom postotku broj stvarnih pregleda.
– Podsjetite gledatelje tokom videa da podijele video sa svojim prijateljima
– Koristite anotacije da pitate gledatelje da podijele video sa svojim prijateljima.
– Dodaj P.S. u emailu u kojem ih podsjećate da podijele video kada ga pogledaju.
– U opisu podsjetite ljude da ga podijele među prijateljima. Sve isto vrijedi i i za komentare.
9. Playlista – izvrstan način da vam se povećava broj pregleda
– Podsjetite gledatelje da kreiraju svoju playlistu od naših videa
– Organizirajte neko natjecanje u kojem će posjetitelji organizirati playliste s vašim filmićima
10. Pretplatnici
– Zamolite gledatelje da se pretplate na vaš kanal.
– Dizajnirajte svoj YouTube kanal da privučemo korisnike da se pretplate.
– Koristite anotacije gdje ih podsjećate da se pretplate.
– U opisu podsjetite da se pretplate.
Nikada nemojte misliti da ste predosadni gledateljima sa “like, share, subscribe”. Radi se o čistoj psihologiji – to svi rade, i to je standard. Uzmite u obzir i da je tzv. attention span (vrijeme pažnje) jako kratak i sa čestim ponavljanjem nećete biti dosadni. Čak dapače, to je jedina efikasna metoda da vas poslušaju.
11. Izbor kategorije
Izaberite kategoriju koja se odnosi na vaš video, ali probajte uzeti onu koja ima najmanje konkurencije. Na taj način imati ćete veće šanse da budete “featured” (istaknuti) video u svojoj kategoriji – što dovodi do jako velikog prometa na vašu web stranicu 🙂
I to je to! Ovo je nešto što možete primijeniti već danas i ostvariti vrhunske rezultate. Uvjerite se sami! Za kompletnu strategiju najbolje je da angažirate profesionalnu agenciju koja će napraviti plan dodatnih koraka za najbolji rezultat.
A ako želite izradu promotivnog videa za svoju tvrtku na hrvatskom ili engleskom jeziku, obratite nam se s povjerenjem.