Kategorije
Automatizacija Digitalni marketing SEO optimizacija

Strategija digitalnog (internet) marketinga

5
(1)

Pretpostavimo da imamo web stranicu koja je objavljena i dostupna na internetu. Puna je sadržaja, međutim nema posjeta. Ili ih je malo. Ako želite povećati posjećenost svoje web stranice, jedno rješenje je digitalni marketing. Kada govorimo o digitalnom marketingu – 2 su glavne vrste – organski i plaćeni marketing.

Digitalni marketing je širok pojam koji obuhvaća veliki broj aktivnosti.

Glavna zadaća digitalnog marketinga je promocija proizvoda ili usluga digitalnim tehnologijama, pretežito na Internetu.

Organski marketing se smatra „besplatnim marketingom“ jer se ne plaća (izravno). Najveći dio organskog marketinga je zapravo SEO. Valuta „plaćanja“ je vrijeme potrebno da se naprave sve aktivnosti.

SEO (engl. Search engine optimization) je proces povećanja kvalitete i kvantitete prometa na web stranicu povećanjem vidljivosti web stranice na tražilicama.

SEO optimizaciju bi mogli podijeliti u 3 dijela, svaki sa svojim aktivnostima:

  • On-site SEO
    • Ispravak / dorada svih on-site SEO elemenata kao što su pr. Naslovni stranice, naslovi podstranica, nazivi i opisi slika, dorade  tekstova da budu više SEO-friendly, dodavanje podnaslova u tesktove, dodavanje opisa stranica i objava, međusobno povezivanje tekstova, korištenje i analiza ključnih riječi, umetanja oznaka i kategorija gdje treba itd…
  • Tehnički SEO
    • Optimizacija brzine učitavanja web stranice, uvođenje schema oznaka, uvođenje tzv. Breadcrumbs navigacije, ispravak svih grešaka servera, izrada i slanje mape stranice tražilicama, prilagodba na responzivni način rada gdje treba, provjera HTTPS, indentificiranje i popravak grešaka indeksiranja, provjera robost.txt, provjera dupliciranih meta podataka, provjera dupliciranog sadržaja, optimizacija slika, kvalitetna struktura linkova, provjera neispravniih poveznica itd.
  • Off-site SEO
    • Rad na skupljanju što većeg broja backlinkova kroz nekoliko aktivnosti:
      • Društvene mreže
      • Forumi, direktoriji, Wikipedia
      • Druge web stranice
      • Objave na lokalnim portalima
      • PR objave / native članci
      • Gostujući članci na drugim blogovima / web stranicama
      • Kreiranje video sadržaja, primarno za YouTube
      • Izrada infografika / prezentacija / ilustracija / dokumenata

Rad na sva 3 područja SEO optimizacije je kontinuiran i zahtjeva minimalno 6 mjeseci rada kako bi rezultati bili mjerljivi.

Ako želimo pratiti napredak, bitno je skenirati stanje na početku, i aktivno ga uspoređivali i analizirali na mjesečnoj bazi.

Paralelno sa SEO, daljnji koraci u aktivnostima digitalnog marketinga su:

  • Izradu kalendara aktivnosti
  • Podešavanje / analizu postojećeg računa na Google Analytics, Facebook pixel, Search Console
  • Podešavanje tzv. Evenata i Ciljeva u Google Analytics
  • Analizu ponašanja posjetitelja kroz Google Analytics
  • Podešavanje tzv. Funnel-a i analiza ponašanja. S dobivenim podacima započeti CRO analizu i rad na povećanju fanova
  • Stvaranje 3-5 tipičnih user-persona kako bi bolje razumjeli tko su fanovi i zainteresirane skupine s obzirom na karakteristike (dob, spol, godine, lokacija, interesi itd.) S time bi dobili najvažniju informaciju: tko je naš idealni kupac, i na koga zapravo trebamo usmjeriti marketing budget.

SEM (engl. Search engine marketing) je vrsta digitalnog marketinga koji uključuje promociju web stranice kroz povećanje vidljivosti na rezultatima pretrage primarno kroz plaćeno oglašavanje.

U plaćeni dio digitalnog marketinga na društvenim mrežama i tražilicama možemo se fokusirati na slijedeće aktivnosti:

  • Izradu remarketing kampanja za sve posjetitelje naše web stranice  – putem Google Display mreže i druga putem Facebook-a
  • Jednom mjesečno kampanja putem FB i Instagrama zbog brand awernessa i upoznavanja šire publike sa brendom
  • Plaćena promocija većine recepata i članaka postojećim fanovima
  • Aktivacija newsletter kampanja prema interesima, i automatizacija e-mail sekvenci (Primjer izvrsnog alata: https://www.activecampaign.com/) Drugi alat isto izuzetno popularan: Mailchimp – https://mailchimp.com/pricing/
  • Izrada promo grafika / dodatne multimedije (canva.com) te promocija fanovima
  • Aktivnost i suradnja sa kvalitenim i komplementranim profilima na društvenim mrežama FB, twitter, Instragram, Pinterest – zbog razmjene sadržaja
  • Izrada (PPC) kampanje za određene ključne riječi

Glavna razlika kod organskog i plaćenog marketinga je što su kod plaćenog rezultati brži, ali nisu dugotrajni kao kod organskog.

A cijena? Koliko novca i vremena je potrebno uložiti u digitalni marketing?

Idealno bi bilo kada bi ova marketinška kampanja trajala barem 12mjeseci, jer bi s time imali zaokruženu sliku.

Kompletna kampanja bi trebala trajati barem 3 godine. Zašto 3 godine – da izbjegnemo sezonalnost. I da točnije predviđamo što će se dogoditi. Primjerice, znamo da je najveća potražnja za jelkama u prosincu, međutim, ne znamo za sve proizvode tu informaciju. Zato je potrebno do 3 godine kako bi znali u koje doba godine je potražnja najveća i tome se prilagoditi.

Kako bi marketing bio uspješan trebali bi raditi određeni balans ulaganja između prvog i drugog marketinga. Iz iskustva bi predložio da na plaćeni marketing utrošimo oko 30% budgeta, osim u iznimnim događajima kada bi na mjesečnoj razini ulagali do 50% budgeta.

Ovo je jedan sažetak strategije kako promovirati proizvod ili uslugu (web stranicu). Sigurno se može dodanto proširivati. Međutim, za početak je dovoljno 🙂

Da li vam je ovaj članak koristan?

Ocjenite članak, i pomognite nam pisati što kvalitetnije tekstove!

Prosječna ocjena 5 / 5. Broj glasova: 1

Autor Nikola Papratović

Po struci ing. el. i web dizajnom se iz hobija počeo baviti 2009. Ima višegodišnje profesionalno iskustvo u struci i veliki broj različitih projekata iza sebe. Razvoju web stranice pristupa inžinjerski - uvijek nastoji izvuči maksimum i postići najbolji rezultat. Uz kavu i dobru glazbenu podlogu zaboravi na vrijeme dok programira :)