PPC oglašavanje (Pay per click) je model internet marketinga u kojem oglašivač plaća samo kada netko klikne na njegov oglas. Oglašavanje na Google tražilici je jedno od najpopularnijih oblika PPC oglašavanja.
Jeste li se ikad pitali kako objaviti oglas koji se pojavljuje na Google tražilici prilikom traženja nekog pojma? Recimo da tražite pojam “izrada web stranica cijena“, a iznad i s desne strane organskih rezultata pojavljuju se oglasi. Takvi oglasi zovu se PPC oglasi ili Pay Per Click. Ovi oglasi temelje se na vašim trenutačnim pojmovima za pretraživanje.
Google oglašavanje dijeli na dva dijela: oglašavanje na njihovoj oglašivačkoj mreži ili PPC oglašavanje (oglasi koje možete vidjeti dok pretražujete Google tražilicu) i serviranje oglasa na vašoj stranici (monetizacija vaše internet stranice). U ovom članku bavit ćemo se prvom vrstom oglasa.
Google Adwords = PPC oglašavanje
Ako želite privući nove posjetitelje na web stranicu, povećati internet prodaju, ostvariti više poziva ili potaknuti korisnike da se vrate, Google AdWords vam u tome može pomoći.
Registracija za program Google AdWords je besplatna. Plaćate samo kada netko klikne na vaš oglas kako bi posjetio vašu web stranicu ili kada vas nazove. Drugim riječima, samo onda kada vaše oglašavanje funkcionira.
Preciziranjem oglasa korisnicima u određenim zemljama, regijama ili gradovima – ili unutar postavljene udaljenosti od svoje tvrtke ili trgovine možete znatno povećati promet i prodaju na vašoj stranici. Konkretno, korisnici pronalaze vašu tvrtku na Googleu u onom trenutku kada pretražuju ono što nudite.
Bez obzira na vaš budžet, oglase možete prikazati na Googleu i njihovoj oglašavačkoj mreži. Platite samo ako korisnici kliknu na vaše oglase. Svoje oglase možete uređivati i prilagođavati svoj proračun dok ne dobijete željene rezultate. Također možete prikazati različite oblike oglasa.
PPC oglašavanje lako možete prepoznati po zelenoj oznaci “Oglas” ili “Oglasi“, smještenoj iznad i desno od rezultata za pojam koji pretražujete. Ako trebate kratkoročni učinak, ovakvi oglasi najbolji su način da dovedete posjetitelje na vašu stranicu prije nego ona počne (visoko) kotirati na tražilicama za konkretne ključne riječi.
Najčešće, ako je optimizacija stranice za tražilice (SEO) dobro odrađena, taj proces traje 6-8 mjeseci, no ako ne želite toliko čekati i želite vidjeti brze rezultate, onda je PPC kampanja pravo rješenje za vas. Dobro posložena PPC kampanja može imati iste (kratkoročne) učinke za svega par sati.

Prednost PPC načina oglašavanja naspram drugih vrsta oglašavanja jest, kao što smo već spomenuli, plaćanje samo onih oglasa na koje su korisnici kliknuli, bez obzira na koliko se puta oglas prikazao. Ovakvu vrstu oglašavanja ne koriste samo nove stranice, nego i web shopovi kako bi promovirali određene proizvode ili usluge široj ili specijaliziranoj publici.
Cijena PPC oglašavanja i rangiranje oglasa
Da ne idemo u detalje o tome kako se naplaćuju PPC oglasi, spomenut ćemo samo da se trošak po kliku može utvrditi na dva načina. Oglašivači se (u ovom slučaju Vi) natječu za cijenu određene ključne riječi i određuju koliko maksimalno želite platiti jedan klik na oglas za tu ključnu riječ – ili odredite fiksni iznos koji ste spremni platiti za klik na oglas vezan uz tu ključnu riječ.
Naravno, cijena oglasa za općenitije (čitaj popularnije) ključne priječi poput npr. “majica” bit će viša, dok će cijena za konkretnije ključne riječi poput npr. “plava polo majica kratkih rukava” naravno biti niža.
Zapamtite, PPC oglasi nisu (niti će ikada biti) dobra zamjena za SEO. Sve što oni daju jest ponekad vrlo bitan i poželjan kratkoročni učinak, no loše optimizirane stranice teško da će vidjeti učinak svojih PPC kampanja, pošto će ih prikazivanje visoko pozicioniranih oglasa koštati više nego stranice s dobrom SEO optimizacijom. Quality Score, o kojemu neće biti riječi o ovome članku temelji se na tome da što je stranica bolje optimizirana, oglašivač će morati manje platiti za kvalitetniju poziciju na tražilicama.
Kreativnošću do rezultata
Najgoru stvar koju možete napraviti jest na brzinu postaviti PPC kampanju i nakon nekog vremena, jer niste zadovoljni rezultatima i povratom investicije, vratiti se na tradicionalni način oglašavanja, koji košta mnogo više. U tome trenutku imajte na umu da ste mogli ostvariti mnogo više povrata od vašeg ulaganja da ste uložili malo više vremena u upoznavanje s alatima i terminologijom potrebnom za uspješno upravljanje PPC oglasnim kampanjama.
Jedini način uspješnosti vaše PPC kampanje jest kreativnost. Kreativnost i upornost. Bez obzira koliko kombinirali vaše ključne riječi da stanu unutar limitiranog broja znakova za prikazivanje, ako vaši oglasi sadrže riječi poput jeftino ili povoljno, mala je vjerojatnost da će korisnici na isti oglas kliknuti. Budite precizni i domišljati u vašim oglasima.
Osim toga, odredite koja je vaša publika. Ako se vaša trgovina nalazi u Zagrebu, logično je da nećete prodavati korisnicima koji se nalaze recimo u Mađarskoj ili SAD-u. Google AdWords vam daje mogućnost točnog preciziranja vaše ciljane publike prema geografskoj lokaciji korisnika, uređaja koji koristi za pretraživanje, vrstu internet preglednika i mnogo više. Iskoristite te mogućnosti!
Prednosti PPC oglašavanje u odnosu na “klasični marketing”
- plaćate samo klik na oglas, ne i prikazivanje oglasa
- PPC oglašavanje je puno jeftinije i efikasnije od oglašavanja u novinama i na ostale slične načine jer se lako cilja publika koja traži upravo ono što Vi nudite
- možete pratiti broj klikova na Vaše oglase
- možete saznati ROI (odnos uloženog prema dobivenom)
- saznati demografske karakteristike Vaših kupaca
- jednostavno testirati interes za novim proizvodom ili uslugom
I na kraju, ključ svake uspješne kako PPC pa tako i marketing kampanje općenito jest aktivno praćenje rezultata i prilagođavanje istima. Kreirajte nekoliko iteracija oglasa te pratite koji su uspješniji, a koji nisu i na temelju toga uložite više u one oglase koji imaju veći povrat ulaganja. Povežite vaš AdWords korisnički račun s Google Analytics računom kako bi u svakom trenutku imali detaljan uvid o tome što vaša publika pretražuje, koje su im pretraživačke navike i više.
Također, dobar savjet je i da pravilno organizirate vaš Google AdWords (sada Google Ads) račun, tako da imate kampanje, grupe oglasa i oglase, no o tome u sljedećim člancima.
Želite li saznati više o mogućnostima oglašavanja na tražilicama slobodno nas kontaktirajte.