Kada pokrenemo suradnju s novim klijentom s kojim do sada nismo surađivali, jedna od prvih stvari je upoznavanje s načinom rada. Svaka tvrtka ima neke svoje unutarnje procese i drugačije su formirali odnos unutar tvrtke i odnose prema klijentu.
Imao sam se prilike susresti s nekoliko različitih primjera, i svaki ima neke svoje prednosti i mane. Ono što pokušavam prakticirati trenutno je rezultat nekoliko godina iskustva, ali i dalje ima prostora za poboljšanje.
Da mogu izdvojiti jedno pravilo to bi bila ključna riječ: komunikacija. Izravna, česta, pravovremena. Čak bih predložio i svakodnevnu komunikaciju. Ako dođe do prekida komunikacije čak i na tjedan dana, već se osjeti u projektu da ne ide u dobrom smjeru. Česta, i sažeta komunikacija mi se pokazala kao jako dobar alata prilikom razvoja projekta.
Kada radim na projektu, u toku radnog dana pokušavam voditi bilješke u draftu e-maila što sam radio tijekom dana, i na kraju dana pošaljem klijentu. To se događa u idealnoj situaciji, ali s vremena na vrijeme priznajem da odstupam od tog pravila 🙂
Što klijent time dobiva? Pa svakako osjećaj da se zaista radi nešto na njegovom projektu. Naučio sam da je osobi koja nije tehnički potkovana, a to je po meni barem 80-90% klijenata s obzirom na to da su to uglavnom osobe starije od 30 godina i stručnjaci su u svom poslu, ne iznenađuje brojka), zapravo nepoznato što mi (programeri, dizajneri, informatičari) radimo za vrijeme koje im naplatimo.
Ispod navodim neke primjere aktivnosti koje sam uočio do sada, a da jako pomažu ugodnijem razvoju projekta:
Vjerujte nam
Prvo i najvažnije – vjerujte nam! Vi ste nas angažirali da preuzmemo jedan od najvažnijih načina približavanja i komunikacije koje imate i pretvorimo ga u uspješan alat za vašu tvrtku ili organizaciju. Svakako želimo vaše ideje, ali želimo da i vi slušate. Pokrenuli smo neke prilično uspješne web stranice i postoji razlog zašto su uspješni. To je zbog toga što nam je klijent vjerovao da radimo pravu stvar za njih.
Pripremite se
Pripremite se na čestu komunikaciju. Kada potpišete ugovor s nama, ne možete jednostavno nestati. Trebamo i vaša pomoć! Materijali za brand
– logotip, knjiga standarda, tipografija, boje itd. osim ako ne radimo sve od nule ćemo preuzeti od tvrtke i moraju biti dostupni. Sadržaj mora biti napisan. Pod sadržaj mislimo na tekst koji ćemo staviti na naslovnicu, i stranicu o tvrtci. Mi ne znamo koje su sve vaše reference, ali nekada nam je i dovoljno da nam pošaljete popis tvrtki s kojima ste do sada radili. Marketing strategija mora biti. Oglašavanje vam je potrebno, iz više razloga, a najviše da potencijalni klijenti i čuju za vas. Teško ćete osvojiti nova tržišta ako se ne čuje za vas. Na početku projekta, obavijestit ćemo vas o tome što će nam trebati tijekom razvoja i marketinga. Nemojte preskočiti svoje zadatke 🙂
Poštivanje rokova
Budite pravodobni. Ako kažete svojoj djeci da će doći kući do 22 sata, a vi se javite tjedan dana kasnije, pozvat će policajce. Nemojte nas nazivati policajcima. Donesimo planove i držimo ih se. Znamo da imate privatne obaveze i sigurno možemo biti fleksibilni. Uvijek se želimo maksimalno posvetiti svakome klijentu, ali dogode se situacije da naprosto fizički ne možemo. Želimo da se osjećate kao da ste naš jedini klijent, ali budimo realni: niste. Ako želite web stranicu za 2 mjeseca, a zatim čekate mjesec dana da pristanete na ponudu, nemojte nas pitati da smanjimo vrijeme izrade na pola. Dobre web stranice trebaju vremena!
Računajte na nas kao na svoje partnere
Gledajte nas kao partnere, a ne čudne informatičke geekove u kutu. Puno iskustva i puno različitih industrija i rad s velikim brojem tvrtki nas je dovelo do točke da vidimo što funkcionira i što ne funkcionira. Razgovarajte s nama o svojim poslovnim ciljevima, a ne samo o vašim tehničkim potrebama. Kao što vi vodite svoju tvrtku, i pored redovitih stvari – komunikacije s dobavljačima, klijentima, nabava materijala itd. i vi isto komunicirate sa svojim klijentima, kao što mi komuniciramo s vama – vi ste naš klijent 🙂 I na koncu, mi vaš želimo vidjeti kao poslovne partnere, jer u nekoj budućnosti, ako vi danas koristite naše usluge, tako ćemo i mi vaše.
Budite iskreni, recite nam koliko planirate potrošiti
Konačno, budite iskreni prema nama kada govorimo o proračunu i ne tražite da budemo prejeftini. Web stranica je od vitalnog značaja, a to znači vitalni alat za vašu tvrtku ili organizaciju. Znamo. Znamo. Teško je vjerovati mehaničarima i web programerima. Nažalost, web programeri dali su lošu reputaciju ili otežavši poslovanje klijentu ili naplativši previše. Ali to nije način na koji mi djelujemo i možemo vam to dokazati. Samo pitajte bilo kojeg od naših klijenata. Mi ćemo potvrditi sve što vam kažu. Što se tiče cijena projekta – mi radimo web stranice i za 2500 kuna, kao i da radimo na projektima od 750 000kuna. Poznati moto kaže: dobivate ono što plaćate. Ako znamo da imate proračun od 5000 HRK, preporučit ćemo najbolju web stranicu koju možemo izraditi unutar tog proračuna. A ako znamo da imate beskonačni bankovni račun, onda ćemo izgraditi novi Google / Facebook / Njuškalo o kojem sanjate.
Kao što vjerojatno možete reći, ovo pravilo se slaže s prvim pravilom – vjerujte nam, i bit ćete oduševljeni rezultatima.
Povjerenje + komunikacija = uspjeh!
Ako želite optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.