Jeste li se ikad zapitali koji su to elementi koje bi svaka početna stranica (naslovnica) vaše web stranice trebala imati? Vrlo često prvi susret koji vaš potencijalni klijent ima s vašom tvrtkom je vaša web stranica. Statistike pokazuju da 30% prometa na vašoj web stranici dolazi na naslovnu (početnu) stranicu vaše web stranice.
Tako da je početna stranica svakako najvažniji dio vaše web stranice. Posjetitelj odustaje od toga da pogleda ostatak ponude, ako je loše napravljena web stranica. Koliko god da je ostali sadržaj web stranice dobar, ako je dizajn i struktura naslovnice loš, gubite potencijalne klijente.
Svaka web stranica se sastoji od elemenata koji ju grade i pomažu u prezentiranju vaše tvrtke. Neki elementi govore o vama i vašim uslugama i proizvodima dok drugi poboljšavaju izgled sadržaja na različitim uređajima.
Osnovni elementi koje naslovnica treba imati
Iako se različite web stranice vizualno razlikuju jedna od druge, svaka od njih u sebi sadrži zajedničke elemente:
- Jasna i jednostavna navigacija
- Naslovi i podnaslovi
- Slike i video
- CTA ili call-to-action
- Prazan (negativan) prostor
- Blog / stručni članci
- Recenzije klijenata
Navigacija kao ključni element
Iako se to možda čini očitim, važno je spomenuti i naglasiti važnost navigacije. Preporuka je da navigacija bude na očekivanom mjestu, da je jasna i da je jednostavna. Pet do deset navigacijskih elemenata je više nego dovoljno na prosječnoj web stranici koje korisnik posjećuje.
Ako vam navigacija nije dobra, odnosno zbunjuje korisnika, onda je velika vjerojatnost da će vrlo brzo napustiti web stranicu.
Navigacija može biti primarna i sekundarna. Nemojte pokušavati u primarnu navigaciju “natrpati” baš sve. Ono bitno izdvojite i stavite u primarnu navigaciju, a manje bitne stvari dolaze u sekundarnu.
Unutar navigacije dodajemo i 2 dodatna elementa: logotip (obično lijevo) i tražilicu (obično desno).
Naslovi i podnaslovi privlače pažnju
Naslov i podnaslov neke vijesti koristimo na web stranici da bi privukli pažnju posjetitelja. U naslov i podnaslov web stranice stavljamo bitne informacije i dajemo odgovore posjetitelju i prije nego postavi pitanje.
Korištenjem naslova i podnaslova radimo i SEO optimizaciju, i posebno je korisno za lokalni SEO:

Slike, video, interaktivnost
Naslovi i podnaslovi na web stranici trebaju sadržavati ključne riječi koje su nam bitne za dobar ranking, međutim s dodavanjem slika i videa na web stranicu, obogaćujemo ju. S njima se stvara interaktivnost, one trebaju s tekstom ispričati priču vašim posjetiteljima na web stranici. Koristite ih pametno, nemojte pretjerati s njima.
Sugestija je da uvijek koristimo relevantne slike – dakle one koje su povezane s vašim proizvodima i uslugama. Najbolje je koristiti vlastite slike.
Velike slike i video u pozadini danas su veliki trend u dizajnu web stranica.
Kratak video preko cijele stranice može zamijeniti dugačke članke koje bi morali napisati. Korištenje kratkog teksta ili opisa preko videa daje vašoj stranici moderan izgled.
CTA služi kao putokaz posjetitelju
Danas je standard imati nekoliko tzv. call-to-action linkova na stranici. Prepoznati ćemo ih po tome što uz neku poruku “pozivaju” korisnika na akciju – na klik koji će ga odvesti na neku drugu podstranicu, na web stranicu pojedinog proizvoda ili usluge, na kontakt formu, itd.
CTA gumbe koristimo i na naslovnici, pogotovo kada pozivamo posjetitelja da pogledaju ostale naše usluge ili da nas kontaktiraju:

Negativan prostor
Prazan, negativan ili bijeli prostor zapravo znači isto. Bijeli prostor (engl. white space) predstavlja baš ono što mu i ime kaže – bijeli prostor na web stranici. Pritom mislim na prazan prostor na web stranicama, okolo teksta, okolo slika, video, CTA linkova i ostalih elemenata web stranica.
Svaki element kojeg imate na web stranici treba imati svoj “prostor”, da se vidi, da bude primijećen, da dođe do izražaju u cijeloj priči.
Slično kao i kod klasičnog tiska, uvijek je potrebno ostaviti razmake oko teksta, slike i ostalih elemenata na web stranici.

Blog / članci
Jedna od većih pogrešaka vlasnika web stranica koje rade je da ne objavljuje ništa na web stranici nakon što je naprave. Radi se o tome da jedan od kriterija koje Google koristi za dobar rejting web stranice je i količina sadržaja koja se objavljuje. Pa tako ako web stranicu zanemarite i ne objavljujete ništa, izgleda kao da se ništa ne događa ni u vašoj tvrtki i na klijente to ostavlja negativan dojam.
Uz objavu novosti, preporučio bih i redovito objavljivanje članaka o uslugama kojima se tvrtka bavi.
Radi se o tome da svakom objavom članka vi imate mogućnost za rangiranje sve više i bolje.

Na konkretnom primjeru: blog donosi sve veći broj posjeta (zadnjih 28 dana: 30-35 tzv. organskih posjeta dnevno (onih preko tražilica), 900 pojavljivanja u tražilicama dnevno). Budući da je broj tema na blogu sve veći, samim time je i sve više pojmova za koje je blog dobro rangiran, i blog služi kao izvrstan prodajni kanal jer uz sve veću posjećenost dolazi i sve veći broj upita za usluge 🙂
Recenzije klijenata su danas ključan pokazatelj kvalitete
Možda je izjava malo senzacionalistička, ali u zadnjih godinu – dvije može se uočiti snažna povezanost između broja i kvalitete recenzije koje vaša tvrtka dobiva te pozicije na tražilicama. Recenzije smo obradili u temi lokalni SEO, ali ponavljam zaključke:
– što više to bolje
– što su recenzije bolje s ocjenama, to je vaša tvrtka bolje rangirana
– što je tvrtka bolje rangirana, ima više posjeta na web stranici
– što je više posjeta, veći je broj upita.
Dakle, kroz brigu o korisnicima i ako oni to prepoznaju izravno možemo utjecati na poziciju na tražilicama.
Ako prikažemo recenzije na svojoj web stranici, to nije hvalisanje, nego samo želimo potencijalnom klijentu dati potvrdu da je našoj tvrtki stalno do klijenata.
Nemojte ignorirati mogućnosti koje vam dobro dizajnirana web stranica može donijeti.
Ako želite optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.