095 903 9610

neomedia@neomedia.hr

online 24/7

ured u Osijeku

Blog o izradi web stranica

Početna stranica » Blog o izradi web stranica

Zašto je važno da vaše web stranice imaju responzivni dizajn?

Responzivni dizajn web stranica je postao standard. Dugoročno gledano, responzivni dizajn je svakako put kojim ide razvoj web stranica. Web stranica koja izgleda odlično na svima uređajima veliki je plus, dok broj mobilnih korisnika raste. Ne dozvolite da prikaz Vaše savršene web stranice ne izgleda savršeno na svim uređajima.

Imate li web stranicu ili webshop, provjerite da li je web stranica prilagođena za prikaz na svim uređajima gdje god ga otvorite: na stolnim računalima, pametnim telefonima, tabletima itd. Ako je vaš odgovor DA, vaša web stranica je RESPONSIVE ili prilagođena za prikaze na mobilnim uređajima. I to je jedan od ključnih uvjeta koje web stranica mora ispuniti ako želite ostvariti neki cilj (dobro poziciju na tražilicama, poslovni uspjeh, povećanje posjeta, konverzije itd.). No, ako vaš odgovor NE (vaša web stranica nije responzivna), vrijeme je da poduzmete akciju. Već danas.

Već sam pisao o tome kako web stranicu morate raditi za posjetitelje a ne za pretraživače. Responzivni dizajn je prvenstveno namijenjen da vaši čitatelji imaju bolje iskustvo surfanja vašom web stranicom.

U čemu je štos?

Sigurno ste čuli o pojmu responzivnog dizajna barem u zadnje vrijeme. To je vrlo važna stavka, i važno ju je uzeti u obzir prilikom planiranja stvaranja web shopa ili web stranice. Ne brinite – čak i ako već imate web stranicu, ali nije prilagođena za mobilne uređaje, ovaj problem može se riješiti vrlo brzo uz pomoć stručnjaka. Sada kada znate da bez responzivnog dizajna vaše web stranice nikada neće dosegnuti konkurenciju, onda se počinjemo baviti bliže tim pojmom.

Stranice su responzivne (eng. responsive) ako se prilagođavaju uređaju, odnosno veličini ekrana.
Stranice su responzivne (eng. responsive) ako se prilagođavaju uređaju, odnosno veličini ekrana.

Responzivne web stranice vam omogućavaju dobro korisničko iskustvo, bez obzira na uređaj koji koristite za pregledavanje. Umjesto da razvijate zasebnu, mobilnu verziju stranica, koristite li responzivne tehnike, vaše stranice će se automatski prilagoditi rezoluciji.

Responzivni dizajn web stranice postaju standard – vama i agencijama

Korištenje pametnih telefona i tableta promijenilo je pristup dizajnu i korisničkom doživljaju, što je posebno vidljivo prilikom interakcije s web stranicama – potpuno drugačije od onog koji se koristi na stolnim računalima. Stoga je prilagodba web stranice mobilnim uređajima ključni čimbenik koji morate uzeti u obzir prilikom izrade web stranice. Dakle, web stranica je responzivna ako je otvorena na pametnom telefonu, tabletu, prijenosnom računalu ili stolnom računalu i uvijek izgleda dobro.

Stoga, responzivni dizajn je prilagođen dostupnim uvjetima pregledavanja web stranice i uvijek daje korisnicima ugodan doživljaj web stranice.

4 glavna razloga zašto vam treba responzivni dizajn

1. Poboljšajte svoju poziciju među rezultatima pretrage na Googleu:

Nakon redizajna ili izrade nove web stranice, vidjet ćete da se vaša pozicija na Googleu znatno poboljšala. Responzivni dizajn je jedan od osnovnih faktora SEO optimizacije. Kada upotrebljavate pametni telefon prilikom pristupanja web stranici, na tražilici se pojavljuje posebna oznaka koja korisnicima kaže da je web stranica prilagođena za mobilne uređaje. Korisnik će zasigurno ostati na vašoj web stranici dulje vremena.

2. Povećajte doseg vaše ciljane publike

Povećanje poslovnih aktivnosti u obliku web stranica na pametnim telefonima posebno je važno za lokalne tvrtke. Čak 94% korisnika pametnih telefona traži lokalne informacije o web stranicama putem mobitela, a 84% njih naprave neku akciju, kao što je kupnja ili kontaktiranje tvrtke. Važno je da korisnicima date dobre iskustvo prilikom posjeta web stranici na uređaju po vlastitom izboru.

3. Povećanje prednosti pred konkurencijom

Responzivni dizajn web stranice postaje standard, stoga će njegovo uvođenje značajno povećati prednost pred konkurencijom.

4. Poboljšano korisničko iskustvo

Responzivni dizajn pruža optimalno korisničko iskustvo bez obzira na to koju platformu koristimo. Optimiziranje vaše web stranice olakšava korisniku. Sretniji korisnici znače sretniji promet.

Statistike pokazuju da većina posjetitelja Vaše web stranice ima bolje mišljenje o vašem poslovanju ako je web mjesto personalizirano za mobilne uređaje.


Nemojte ignorirati mogućnosti koje vam dobro dizajnirana web stranica može donijeti.

Ako želite optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

Chatbotovi – kako vam mogu pomoći u digitalnom marketingu i koliko su korisni

Što je to chatbot?

Chatbotovi su trenutačno jako popularna tema u svijetu digitalnog marketinga jer je riječ o učinkovitoj primjeni umjetne inteligencije za razgovor između branda i korisnika. Implementirani u platforme za komunikaciju i razne aplikacije za chat, chatbotovi mogu brzo odgovarati na jednostavne upite i rješavati korisničke nedoumice, bez potrebe za ljudskom intervencijom. Ukratko, oni štede vrijeme i resurse, a dostupni 24/7. I što više konverzacija obavljaju, to više uče te postaju bolji, učinkovitiji i prirodniji u komunikaciji.

Sasvim pojednostavljeno rečeno, botovi su svojevrsne mini-aplikacije koje mogu obavljati automatizirane zadatke, kao što su namještanje alarma, davanje sportskih rezultata i slično. Recimo, Siri i Cortana su botovi.

Dobar dan, moje ime je Robot, kako Vam mogu pomoći?
Dobar dan, moje ime je Robot, kako Vam mogu pomoći?

Chatbotovi su nadopuna ili gotovo potpuna zamjena za korisničku službu, pogotovo za podršku korisnicima da se služe vašom web stranicom.

Digitalni oglašivači diljem svijeta tvrde da ako već sada ne gradite chatbota, već ste zaostali za konkurencijom. Doba automatizacije i robota je počelo.

Koliki je interes za chatbotovima, najbolje govori ovaj graf: ovo je prikaz za zadnjih 5 godina
Koliki je interes za chatbotovima, najbolje govori ovaj graf: ovo je prikaz za zadnjih 5 godina

I što više ljudi stupi u interakciju s njima, to će više shvatiti vrijednost interakcije bez čovjeka.

Robot je računalni program koji automatizira određene zadatke, obično razgovorom s korisnikom putem konverzacijskog sučelja.

Botovi se priključuju aplikacijama za slanje poruka – aplikacijama koje su čak i nadmašile platforme društvenih medija u upotrebi – i rade veći pomak koji vidimo u ponašanju potrošača.
Ljudi kupuju neposredno, a poruke im služe kao način komunikacije. S botovima je komunikacija osnovna i bazira se na slanju poruka, što je svakom korisniku pametnih telefona normalan način komuniciranja.

Izrada aplikacije tu ne pomaže. Naime, radi se o tome da barem polovica korisnika pametnih telefona mjesečno instalira točno 0 aplikacija. Korisnici su postali prezasićeni aplikacijama, i ne koriste toliko aplikacije koje im pomažu oko samo jedne stvari, nego su kompleksnije. Aplikacije zauzimaju prostor, spore su, ruše se, nepouzdane su…

Tu na scenu stupaju botovi – i njihova svrha. Naime, kod botova nema naporno preuzimanja, ili ažuriranja. Botovi koriste postojeće aplikacije koje korisnik koristi (pr. internet preglednik, aplikaciju za poruke i slično).

Prednosti chatbota

Najbolja prednost botova je njihova efikasnost. Naime, kod botova korisnik ne mora učiti nove sučelje ili izgled. Korisnik kroz razmjenu poruka s aplikacijom pomaže botu da mu pomogne. Bot je namijenjen da postavi točno određena pitanja, i na osnovu korisnikovog odgovora rješava njegov problem.

Chatbot je automatiziran, što znači da, ako je sve napravljeno kako treba, odgovara instantno i uvijek je na usluzi jer radi 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu. Troškovi chatbota su samo troškovi implementacije koji bi se, uz dobar poslovni plan, ubrzo trebali i isplatiti. Također, dodatna prednost je i ta što ovakvi botovi za komunikaciju koriste ljudski jezik pa se samim time i produbljuje veza između vašeg sustava i korisnika. Od ostalih njihovih koristi i prednosti za poslovanje se ističu:

  • upravljaju tisućama korisnika istovremeno,
  • štede novac,
  • pružaju 100%-tno zadovoljstvo kupcima,
  • automatiziraju ponavljajuće zadatke,
  • potiču korisničku lojalnost brendu,
  • povećavaju engagement, interakciju i konverzije.

Chatbotovi mogu služiti na korist kupcu da skrate prodajni proces: korisnici se sve više okreću rješenjima koja su brža, kraća, ali i interesantnija. Možda najbolji primjer je eBayev ShopBot, virtualni pomoćnik za kupnju koji pomaže korisnicima pronaći proizvod kojeg traže, ali i čini proces kupnje interaktivnijim.

Osim što sudjeluju u konverzaciji s kupcima, chatbotovi također uče o korisničkom ponašanju i prate njihove uzorke. S tim informacijama oni mogu tada predlagati komplementarne proizvode koji upotpunjuju proizvod kojeg korisnik inicijalno namjerava kupiti.

Roboti vama olakšavaju posao u komunikaciju sa kupcima
Roboti vama olakšavaju posao u komunikaciju sa kupcima

Naveo sam samo nekoliko primjera.. no probajte samo zamisliti kako vam jedan bot može pomoći u vođenju poslovanja.

Kroz sljedećih nekoliko godina chatbotovi će revolucionizirati odjele službe za korisnike pomažući zaposlenicima s mikro-zadacima i automatiziranim i personaliziranim odgovorima. Dovoljno je da imate samo jednog kvalitetnog bota koji će raditi posao kao da ste zaposlili nekoliko dodatnih zaposlenika.

A kada se napravi korak dalje, i povežete bota s CRM-om, e-mail servisom, ili sličnom aplikacijom, bot postaje pametniji i razgovor s korisnikom postaje osobniji.

Konkretno, postoji mogućnost da bot prepozna o kojem se korisniku radi. Bot može prepoznati vašeg dosadašnjeg kupca, može znati njegove navike kupnje, njegove dosadašnje narudžbe, i čak mu može i ponuditi dodatni proizvod (skuplji, ili bolji za kupca). I sve to sistemom automatizma, i bez intervencije vlasnika tvrtke.

S vremenom se pokazuje da metrike koje se koriste u digitalnom marketingu imaju sve manje efekta, pa tako primjerice stopa otvaranja e-mail poruka, broj preuzimanja aplikacije, ili broj klikova na oglas opada. Botovi s druge strane nude alternativu, i način da razgovor “jedan-na-jedan” služi kao akvizicija i zadržavanje kupca. Robot može zamijeniti vas, kao vlasnika web stranice ili webshopa kako biste se više bavili drugim segmentima poslovanja.

Chatbotovi nisu više budućnost. Oni su već neko vrijeme dio internetske stvarnosti i više nije pitanje “hoće li”, nego “kada će” postati dio i naše svakodnevice. A mi bismo, kako bismo ostali konkurentni, trebali o tome nešto naučiti – i izgraditi svog prvog chatbota.

20 najboljih savjeta o SEO optimizaciji

SEO je kratica za pojam na engleskom jeziku: Search engine optimization (optimizacija sadržaja za tražilice). Iako taj pojam zvuči banalan i kada pokušavate objasniti petogodišnjaku što je SEO, možda je najbolje reći da je to postupak u kojem izrađujemo web stranicu da je tražilice znaju pročitati, i da ju smatraju dobrom za određeni upit.

Cilj SEO optimizacije je postići bolji ranking za istu ključnu riječ od konkurencije. To je i najjednostavnija definicija SEO optimizacije.

Tvrtke sve više postaju svjesne potrebe za razumijevanjem i provođenjem barem osnovne optimizacije za tražilice (SEO). Ali ako čitate razne blogove i web stranice, brzo ćete vidjeti da postoji velika nepoznanica oko onoga što čini “osnove” SEO optimizacije. Bez savjetovanja s tvrtkama i konzultantima koji to rade već dulje vrijeme i bez puno iskustva, dolazimo u doticaj s dezinformacijama o SEO strategijama i taktikama.

Zašto je SEO važan?

Treba da imate na umu jednu bitnu stvar – optimizacija za Google je najefikasniji mogući marketing. Ako ste vi prvi na rezultatima pretrage kada neko traži ono što vi prodajete ili radite, to znači da bilo gdje na planeti Zemlji kada neko potraži da kupi vaš proizvod ili uslugu, taj dolazi do vas.

Kada objašnjavam SEO – poslužim se i drugačijom analogijom: kada imate dobro optimiziranu web stranicu, to vam je isto kao da imate poslovni prostor u centru grada, i da ne plaćate najam. Eto, u tome zapravo leži najveći dobitak SEO optimizacije.

No, da se vratimo na temu članka…

Savjeta o SEO optimizaciji ima bezbroj, a ovdje vam donosimo 20 najvažnijih:

1. SEO optimizacija je dugotrajan proces – SEO se ne radi jedan dan, to je proces koji traje bez kraja. Algoritmi po kojima Google rangira web stranice se često mijenjaju, i određena taktika ne traje predugo. Cilj promjene algoritama je da korisnicima tražilica iskustvo bude što je moguće bolje. Zato SEO optimizacija traži stalnu posvećenost.

2. Budite strpljivi. SEO se ne vodi oko instant uspjeha. Ako želite instant posjete na svoju web stranicu onda, vam treba marketing putem Google ili Facebook oglasa. Ali, to košta novac odmah. Rezultati SEO optimizacije se često vide tek nakon nekoliko mjeseci, a to je posebno slučaj ako ste mali biznis, ili novi na tržištu. To je razumljivo, jer ako primjerice imate servis za Volkswagen vozila u Osijeku, i tu se nalaze već 3 servisa, vi se prvo morate bolje pozicionirati od njih (ako je to moguće :)).

3. Puno se raspitajte kada angažirate SEO agenciju. Vrlo je važno da znate koje taktike koriste, i da vas upoznaju s procesima i tehnologijama koje koriste. Najbolje da se odmah raspitate za detalje. Isto tako, važno je i da se raspitate o rizicima. SEO optimizacija nije alkemija, to je samo naziv za skup tehnika, i nije nešto što se ne može razumjeti.

4. SEO učenik – ako radite SEO optimizaciju sami za svoju web stranice, onda budite spremni da morate puno učiti. Pod učenjem mislim na traženje članaka i resursa o različitim dijelovima SEO optimizacije. Odakle početi? Pa najbolje od baze članaka na Searchengineland.com i objašnjenju na Wikipediji, vodič kroz SEO za početnike , seo objašnjen na jednostavan način i mnogi drugi članci…

5. Od početak koristiti servise za analitiku podataka. Google Analytics i Search Console su obavezni od starta. Alati su nam potrebni jer s njima pratimo što je uspješno, a što nije.

6. Napravite vrhunsku web stranicu. Siguran sam da želite biti najbolji i da se vaša web stranica prikaže na prvom mjestu na rezultatima pretrage. Objektivno analizirajte vašu web stranicu, i ako uočite stvari koje nisu dobre, ili da je kod vaše konkurencije bolje – odmah poboljšajte.

7. Napravite mapu stranice. Tražilice ne mogu indeksirati web stranicu ako ju ne mogu pretraživati. Mapa stranice (sitemap) će pomoći tražilicama da se lakše snađu na vašoj web stranici. Također, mapu stranice ćete poslati i Google-u da vam ju pregleda. Mapa stranice služi kako bi tražilice razumjele koja je hijerarhija vaše web stranice.

8. Koristite optimizirane linkove. U svakom linku koristite ključne riječi. Primjer toga je: https://tvrtka.hr/usluga/naziv-usluge/. Posjetitelji kada vide takav link, odmah znaju o čemu se radi.

9. Istražite sve moguće ključne riječi. To zapravo znači da potražite sve pojmove za koje želite imati dobar rank, i za koje znate da će korisnici pretraživati. S tim rezultatima znate koje ključne riječi se trebaju nalaziti na vašim web stranicama. Tajna je u tome, da ako želite da vaš servis za Volkswagen vozila u Osijeku bude dobro rangiran za pojmove “auto servis Osijek”, “Volkswagen servis”, “servis auta Osijek” i slično, onda se ti pojmovi moraju nalaziti na vašoj web stranici (u naslovima, podnaslovima, u tekstu, u nazivima slika…). Istraživanje ključnih riječi možete učiniti sa nekim od slijedećih alata: https://keywordtool.io/google, https://kwfinder.com/, https://www.wordtracker.com/ i po meni osobno jako dobar -> https://neilpatel.com/ubersuggest/.

10. Počnite s PPC oglašavanjem. Top preporuka je Google AdWords, i to je sjajan način kako biste zaista saznali koji je interes za vaše ključne riječi na koje ciljate. Da, to košta, ali ako vaš proračun to dopušta, onda je vrijedna investicija. Također, to je i rješenje ako želite izbjeći točku 2 (budi strpljiv) i tražite rezultate brzo.

11. Koristite unikatne i relevantne naslove i opise svake podstranice. Naslov stranice je najvažnija stvar kod on-page SEO optimizacije. Opis stranice vam neće pomoći da se bolje rangirate za određeni pojam, ali je važan jer se pojavljuje kod rezultata pretrage i važno je da sadrži relevantne ključne riječi i da na neki način potiče posjetitelje da kliknu na link.

Razlika između naslova (title tag) i opisa (meta description)
Razlika između naslova (title tag) i opisa (meta description)

12. Pišite za korisnike, ne za tražilice. Google, kao i ostale tražilice imaju poprilično pametne algoritme i mogu razumjeti da li je web stranica napisana na jednostavnom jeziku za ljude, ili je napravljena samo kako bi se što bolje pozicionirala na rezultatima pretrage. Web stranica treba biti napravljena za ljude, i da je ljudima korisna, a ne za tražilice.

13. Sadržaj treba biti koristan, i jedinstven. To znači da nema smisla ako ćete tekst kopirati s druge web stranice. Ono što ima smisla je pronaći tekst, uvidjeti kako se može napraviti da je bolji, i napisati novi članak s boljim sadržajem. Isto je primjer kada imate webshop, pa svi samo kopiraju opis proizvoda od dobavaljača, umjesto da napišete svoj, unikatan opis, i učinite ga zanimljivim kupcima.

14. Koristite ključne riječi kao tzv. anchor tekst kada ga povezujete s nekim drugim. Kada pišete članak na vašoj web stranici i u članku se pojavljuje pojam o kojem ste već pisali u nekom drugom članku, onda taj pojam koristite kao link.

15. Postupno gradite poveznice prema vašoj web stranice. Dakle, od starta je dobro da je vaša web stranica linkana s imenika, foruma, društvenih mreža, drugih blogova i s vašeg bloga. Dobra je taktika pisati blog o temi u kojoj ste stručnjaci i onda poslije objave svakog članka podijeliti članak u newsletteru čitateljima, na društvenim mrežema, po forumima, i poslati ga webmasterima drugih blogova i zamoliti za link na vaš web.

16. Press release (ili plaćeni članak). Ovo se pokazalo kao jako dobro za dugoročni SEO rezultat. Naime, recimo da pokrećete gore spomenuti auto servis, dobro je da se o vama piše u lokalnim portalima, jer kada ljudi i budu čuli za vas, često će pretraživati vašu tvrtku na internetu i takav članak će biti na vrhu rezultata pretrage. Dobra stvar je što je to plaćeni članak, i praktični 100% kontrolirate sadržaj 🙂 Press release je uvijek dobar za početno informiranje potencijalnih kupaca vaših usluga o vama.

17. Blog, i članci o vašoj industriji. Ovo mi se pokazalo nebrojeno puta kao jako dobar alat. Zašto? Pa, pretpostavimo da vi dajete besplatne savjete o održavanju limenih ljubimaca, vi zapravo imate skupinu čitatelja koji su vaša interesna skupina i svakii blog članak može biti reklama na neku vašu uslugu. Ili.. ispod svakog članka možete napisati promotivni tekst da se za sva ostala pitanja o održavanju i servisiranju automobila jave vama.

18. Koristite društvene mreže. Ovo je važno prvenstveno iz razloga kako bi vaši klijenti lakše ostvarili komunikaciju s vama. Facebook, LinkedIn, YouTube ili Twitter, koju mrežu odabrati ovisi o vama, točnije o interesnoj skupini, ali bih svakako savjetovao da budete svugdje prisutni.

Zašto je važno da optimizirate web stranicu za lokalnu pretragu?
Zašto je važno da optimizirate web stranicu za lokalnu pretragu?

19. Iskoristite prednost lokalnih pretraga. Za praktički svaku firmu bih preporučio Google Business, unos na Google karte, Facebook places, i LinkedIn i Twitter business račun. Također, poželjno je da što više korisnika ostavlja recenzije kod vaše tvrtke i tako kod potencijalnih budućih klijenata odmah u startu stvorite pozitivan dojam. Osim toga, preporuka je da se i vaša tvrtka nalazi u lokalnim web imenicima (pr. web popis poduzetnika u vašoj županiji ili gradu).

20. Izvor prometa na vašu web stranicu treba biti iz što više izvora. Svako malo se događa neko ažuriranje algoritma kod društvenih mreža kako plasiraju sadržaj korisnicima, i ako ovisite samo o jednom izvoru, onda kod neke negativne promjene vaš poslovni model može pasti u vodu. Zato je dobro, ako paralelno možete održavati organske pretrage, posjete s društvenih mreža, pretrage lokalnih poduzeća, posjete preko PPC kampanja itd..

Za kraj… uvijek trebamo testirati SEO taktike. Testiranje nam daje uvid koliko smo dobro napravili posao 🙂


Nadam se da će vam savjeti iz članka pomoći da i sami optimizirate stranicu za tražilice.

Ako želite profesionalne, optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

Što vašu web stranicu čini jedinstvenom?

“Razmislite o tome što vašu web stranicu čini jedinstvenom, vrijednom ili zanimljivom. Pobrinite se da se vaša web stranica izdvaja od drugih u vašem području.” – Google Webmaster Guidelines

Vaša web stranica može biti bolja

Ovaj će vam članak pomoći ukazati na neke stvari koje se mogu poboljšati na bilo kojoj web stranici. Ako vaši korisnici ne smatraju da je vaša web stranica korisna, jedinstvena, vrijedna ili zanimljiva Google je neće rangirati na viši rang na tražilici.

Vaša web stranica komunicira s korisnicima. Važno je da uočite kako možete poboljšati tu komunikaciju.

Ako definiramo da je važnije da radimo web stranice za ljude, ne za robote (engl. botove), onda bi uspješni web dizajneri bili oni koji izrađuju web stranice za ljude, a neuspješni oni koji ih rade za robote.

Uspješni vlasnici web stranica razmišljaju ovako:

  • Što korisnici trebaju / žele?
  • Kako mogu napraviti nešto bolje za svoje korisnike?
  • Raditi ću na svojoj web stranici dok ne saznam za činjenicu da je moja web stranica bolja od drugih u mom području
  • Danas ću pogledati neke od mojih web stranica i napraviti popis onoga što se može poboljšati

Neuspješni vlasnici web stranica razmišljaju o ovakvim stvarima:

  • Koliko riječi bi trebale ići na stranici?
  • Koja je najnovija SEO taktika?
  • Koliko puta bih trebao koristiti ključne riječi na stranici?
  • Koliko veza imam na moju web stranicu?
Savršeno optimizirana web stranica - mit ili stvarnost?
Savršeno optimizirana web stranica – mit ili stvarnost?

Razmislite o tome što čini web stranicu savršenom

Nikada nije postojala i nikad neće biti savršeno optimizirana web stranica jer ima prave količine znakova u naslovu ili pravi postotak ključnih riječi.

Prije nego što potrošite vrijeme i novac na SEO optimizaciju, razmislite o nekim opcijama. Što želite koristiti na svojim web stranicama i kako si možete jednostavno olakšati život pružanjem onoga što klijenti traže.

Odlične web stranice trebaju svoje korisnike. One to čine pružanjem boljeg, korisnijeg i zanimljivijeg sadržaja. Cilj nije samo pružiti informacije, nego pružiti informacije jedinstveno i jasno na svoj način.

Svaka web stranica ima priliku za poboljšanje. Svaka od vaših stranica može upotrebljavati neku vrstu ažuriranja koja bi im omogućila bolji sadržaj za svoje korisnike.

Ako želite da vaša web stranica bude više rangirana u Google rezultatima pretraživanja, morate pronaći način da korisnici više uživaju na vašoj web stranici. To se može postići na nekoliko načina.

Najbitnije je da poboljšate web stranicu za korisnike

Najbolji put da vam je web stranica više rangirana je da bude bolja za vaše posjetitelje. Biti bolja znači da ima barem jednu od slijedećih odlika u odnosu na vašu konkurenciju.

  • korisnija je
  • jednostavnija je
  • sveobuhvatnija je
  • zabavnija je
  • riješava problem brže ili učinkovitije
  • vizualno je ljepša
  • ažurnija je
  • funkcionira na mobilnim uređajima
  • pristupačnija je
  • brza je za učitavanje

Nećete biti visoko rangirani u Googleu ako ljudi ne uživaju u vašoj web stranici

Razmislite o tome zašto bi ljudi htjeli upotrebljavati baš vašu web stranicu. Učinite ju još boljom za njih.

U godinama koje sam proveo u izradi web stranica, pogrešku koju sam najčešće vidio kod ljudi je ta da misle da je njihova web stranica “gotova”. Budući da misle da je to učinjeno, oni provode vrijeme na stvari kao što su SEO optimizacija, umjesto na poboljšavanju svoje web stranice. Vaša web stranica nije “gotova” dok se ne rangirate gdje želite i poslužite svojim korisnicima kao boljia od bilo koje druge stranice. Ako niste rangirani za ključne riječi visoko koliko želite, vaša web stranica nije završena.

  • Slijedite Googleove smjernice za web dizajnere
  • Ažurirajte dizajn svoje web stranice novom temom.
  • Umjesto da potrošite sat vremena na čitanje SEO blogova, provedite sat vremena čitajući blogove koji govore o temi sličnoj vašoj. Pogledajte interakciju s tim blogovima i resursima. Zašto to ljudi vole?
  • Prihvatite da vaša web stranica može biti bolja.
  • Umjesto provjere analitičkih podataka o posjeti vašoj web stranici, provjerite kod svoje web stranice jeste li dali najkorisnije informacije za svoje korisnike.
  • Pogledajte samo jednu podstranicu na svojoj web stranici i promislite kako može biti još bolje za vaše korisnike.
  • Razmislite o dodavanju jedinstvenih ili više specifičnih slika i grafika.
  • Uživajte u procesu uređenja. Zabavno je i uzbudljivo napraviti web stranicu s kojim se ponosite.

Optimizirajte svoju web stranicu i učinite ju odličnom i aktualnom ljudima koji ju koriste.

Zašto profesionalna izrada web stranice košta tako puno?

Cijena izrade web stranice je jedna od najvećih nepoznanica u digitalnom svijetu. Naime, izrada web stranica je djelatnost koja postoji manje od 30 godina, i još ne postoji osoba koja je provela cijeli radnik vijek radeći samo to. Upravo zato do sada ne postoji ni neki normativi kojih se svi drže.

Po normativom ili pravilima mislim na primjerice građevinske usluge. Mi svi znamo da svaka kuća mora imati temelje, zidove i krov. Kod web stranica i kod web dizajna nije tako. Da, postoje smjernice , popisi i tzv. krucijalni elementi što bi web stranica trebala imati.

Međutim, to su sve samo savjeti. Ako to usporedimo s izgradnjom kuće, to vam je isto kao da ja vama savjetujem kako bi bilo dobro da imate garažu pored kuće. Ok, budimo realni, garaža može dobro doći, ali što ako nemate auto?.

Potražio sam i što w3c konzorcij misli o tome što dobra web stranica treba imati, međutim, nisam baš zadovoljan rezultatom.

Struktura web stranice
Struktura web stranice

Vjerojatno će proći još puno vremena dok ne definiramo strukturu web stranice, i što svaka web stranica treba imati. Kada to budemo imali, onda ćemo moći i procjeniti koliko web stranica može koštati.

Recimo, ako ja poželim kupiti kuću, ja već unaprijed mogu očekivati neku cijenu. Svi znamo da cijena kuće ovisi o lokaciji i uređenju. Za očekivati je da će kuća na moru biti skuplja od kuće u kontinentu jer je na moru poželjnije živjeti.

Isto tako, kuća koja se nalazi u centru je skuplja od kuće na periferiji.

Kada povlačimo paralelu s web stranicama, onda ne znamo što očekivati. Svaka tvrtka drugačije naplaćuje i drugačije radi web stranice. I to iz jednostavnog razloga: vrijednost proizvoda je relativno lako izračunati i brojčano opravdati. Kad je u pitanju usluga, e tu stvari postaju malo „škakljivije“… I to ljude jako zbunjuje. Recimo – ako pošaljete upit za izradu web stranice u 5 tvrtki, garantiram da ćete imati i 5 cijena. S time da cijena izrade web stranice može biti od 1500 kn pa do višestruko puta veća.

„Škakljivije“ jer se radi o fizički neopipljivoj vrijednosti koja ovisi prije svega o kutu gledanja onog koji prodaje uslugu (Vječno pitanje: „Vrijedim li ja toliko?“) i kuta gledanja klijenta koji često baš i nema realnu sliku vrijednosti i istu nekad temelji na pretpostavkama, predrasudama ili prijašnjim (subjektivnim) iskustvima.

Cijena opravdava uslugu ako tvrtka garantira da će ono što naplati i isporučiti. Bitno je da su procesi u tvrtki posloženi i da znaju voditi projekt.

Iz osobnog iskustva mali je broj tvrtki koje “prodaju maglu”. Tvrtke koje se profesionalno bave izradom web stranica, svoj posao i obavljaju korektno. (Isto kao u svakoj drugoj branši)

Digitalne agencije koje se bave izradom web stranica uvijek teže dati najboji proizvod svom klijentu
Digitalne agencije koje se bave izradom web stranica uvijek teže dati najboji proizvod svom klijentu

Moja je način rada da nakon što se već dobrih 5 godina bavim izradom web stranica da klijentima uvijek ponudim web stranicu prilagođenu njegovim potrebama. Obično krenemo od cijene / budgeta s
kojim klijent raspolaže, i onda mu prilagodim ponudu.

Svjestan sam da većina manjih tvrtki jako teško izdvoji za web stranicu više od 10 000 kuna ako ne vide vrijednost koju će dobiti za taj novac. I mislim, da je to ključno.

Bitno je prikazati klijentu vrijednost koju će dobiti s web stranicom.

Ako radim na projektu izrade web shopa, i ako je 6-mjesečni plan da će prosječna mjesečna prodaja biti 50 000 kuna, ili ako je 500 000 kuna, razlike između ta dva webshopa su jako velike. Webshop koji se radi za jako veliki promet, mora imati drugačiju arhitekturu, server, i održavanje web stranice od webshopa s manjim predviđenim prometom.

Pitanje iz naslova čujem u zadnje vrijeme vrlo često pa sam odlučio obrazložiti svoje razloge zašto naplaćujem svoje usluge toliko.

Ja razumijem da je puno tvrtki ograničeno svojim budžetom te shvaćam u kakvoj državi živimo. Isto tako shvaćam kako je planiranje izrade web stranice skupo i naporno. Uvijek se nastojim prilagoditi što je više moguće klijentima koji imaju male budžete pa im na kraju krajeva dati i male popuste na moje usluge.

Moram isto tako naglasiti kako biti profesionalan web dizajner (*ljudi koji žive samo od izrade web stranica) ne znači da se mi budimo ujutro, odgovorimo na par mejlova, malo programiramo i naš posao je gotov.

Osim toga mi se moramo se brinuti o marketingu, prodaji, izradi i održavanju (svojih) web stranice, o stalnom nalaženju novih načina za probijanje na tržište, učenje novih stvari, konstantno unaprjeđivanje opreme i još stotinu drugih stvari koje su klijentima nevidljive, a one nama web dizajnerima stvaraju ogromne troškove i brige.

Moram napomenuti da biti dobar web dizajner ne znači imati dobru opremu (dobro računalo i sve programe). Temelj je imati dobro “oko”! Kada je ovaj temelj postignut onda se oko njega može graditi kuća koja nije od kartona. Dobar web dizajner može biti svatko, bitno je da se ono što on radi ima publiku. Umjetnost je u oku promatrača!

A ako netko želi biti majstor zanata, onda taj posao baš mora voljeti 🙂

Dakle da ne duljim i spomenem najosnovnije troškove koje imam:

– Vlasnik sam tvrtke za izradu web stranica koja plaća svoje obaveze prema državi (poreze, doprinose, namete)

– Plaćam knjigovođu i naknade banci

– Plaćam najam i porez za prostor u kojem imam svoj ured u kojem radim

– Radim legalno

– U tom istom uredu nalazi se računalo s najnovijom tehnologijom, mnogo skupih programa koje koristim u svakodnevnom radu. Pokušao sam raditi s laptopom, vjerujte mi, nije to kao kada imaš snažno računalo sa 3 monitora 🙂

– Kako bi s Vama, klijentima ugovorio posao na sastanke odlazim i po nekoliko puta prije nego se odlučite za mene (nekad to znači da prođem i po nekoliko stotina kilometara o vlastitom trošku). Ili ako se ne vidimo uživo, imamo sastanke putem Skype-a ili poziva.

– Vjerojatno ste me pronašli preko moje web stranice koja je koštala mnogo vremena da se izradi ili neke društvene mreže na kojima plaćam svoje oglase.

– Ponekad posjećujem seminare kako bi Vama, mojim klijentima, pružio svake godine nešto novo, originalno

– Svakodnevno se educiram o novim trendovima, čitam newslettere i pratim jako veliki broj web stranica i blogova posvećenih web dizajnu, SEO optimizaciji, hostingu, programiranju itd. Svaki sat koji provedem upoznavanjem sa novim tehnologijama je ulaganje u budućnost.

– Nakon što dogovorimo izradu web stranice, tek onda kreće moj “naplativi dio”, odnosno ja mogu raditi na Vašoj web stranici taj tjedan ili dva koliko smo dogovorili da će trajati izrada

– Poslije izrade web stranice, i kratkih uputa za administraciju web stranice, često moram pružati dodatnu uslugu edukacije za korištenje web stranice, i to je obično nenaplativo jer klijent podrazumijeva da je to u cijeni usluge.

Najvažnije: ja posao moram sam sebi pronaći, kako god znam, nažalost ne postoji mogućnost da “samo” sjedim i da me ljudi zovu 🙂

Oprema je samo onaj dio koji web dizajneru pomaže stići do cilja brže i efikasnije, međutim, talent je puno važniji!

Web dizajn je moja strast već jako dugo, sada i živim od nje.

Nakon svega spomenutog mislim da je moja cijena opravdana i nadam se da će sve više ljudi znati cijeniti ono što sve dobiju s pravim profesionalnim web dizajnernom koji je posvetio svoje vrijeme kako bi što bolje predstavio Vašu tvrtku i Vaše poslovanje u digitalnom obliku.

Web dizajneri imaju zadatak zadatak da plasiraju vaš proizvod i uslugu online
Web dizajneri imaju zadatak zadatak da plasiraju vaš proizvod i uslugu online

Pin It on Pinterest