095 903 9610

neomedia@neomedia.hr

online 24/7

ured u Osijeku

Blog o izradi web stranica

Početna stranica » Blog o izradi web stranica

WWW vaučeri za MSP: izrada web stranice iz sredstava EU fondova

WWW vaučeri za MSP-ove je naziv za natječaj kojim se sufinancira izrada web stranice ili webshopa uz pomoć EU fondova. Natječaj je objavljen 06. srpnja 2018. i otvoren je od 13.08.2018. od 11 sati do 29.06.2020. godine ili do iskorištenja sredstava namijenjenih za WWW vaučere.

WWW vaučeri imaju iznos od minimalno 15.000,00kn do maksimalnog iznosa od 100.000,00kn, ako ispunite sve uvjete Poziva. Sredstva su definirana Operativnim programom “Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. i za to je razdoblje osigurano 15.200.000,00 kuna iz Europskog fonda za regionalni razvoj za hrvatske poduzetnike.

Ministarstvo regionalnog razvoja i europskih fondova raspisalo je Poziv za dodjelu takozvanih WWW vaučera za koje se mogu prijaviti, mikro, mala i srednja poduzeća i dobiti bespovratna sredstva za poticanje svog e-poslovanja.

To znači, da ako planirate izradu nove web stranice ili redizajn postojeće, možete dobiti bespovratna sredstva u iznosu do 85% ukupne investicije, a postotak ovisi o području u kojem se nalazite. Datum početka zaprimanja projektnih prijava je od 13.08.2018 u 11:00:00, međutim svakako bi trebalo pripremiti dokumentaciju što prije, jer se do sada pokazalo da se brzo potroše sva namjenska sredstva u takvim natječajima.

Svrha ovog Poziva je “jačanje tržišne pozicije i povećanja konkurentnosti MSP-ova poboljšanom primjenom mrežnih marketinških rješenja u svrhu poboljšanja njihove prisutnosti na tržištu te vidljivosti njihovih proizvoda i usluga, kao i podrška razvoju informacijskog društva u Republici Hrvatskoj.”

Odnosno, jednostavnije: izradu web stranice sufinancira EU.

WWW vaučeri sufinanciraju izradu web stranice

Kako bi se aktivnosti mogle sufinancirati, moraju biti prihvatljive. Da bi aktivnost bila prihvatljiva, mora voditi do ostvarenja cilja projekta. Drugim riječima, vaša web stranica će pomoći vašoj tvrtki da se bolje tržišno pozicionira, te da vaši proizvodi i usluge budu vidljiviji.

WWW vaučeri se odnose na izradu/unaprjeđenje jedne ili više domena, a odnose se na:

  • – poslovne web stranice
  • – e-commerce web stranice (webshopove)
  • – m-commerce web stranice

Važna napomena je da se možete prijaviti samo na jedan projekt, međutim on može sadržavati izradu/ili unaprjeđenje više domena. Također, prijavitelj može zatražiti izdavanje WWW vaučera za usluge koje obuhvaćaju više aktivnosti (pr. SEO optimizaciju, optimizaciju web stranice za brzinu, hosting web stranice itd…) ali, važno je da se sve usluge ostvare kod jednog pružatelja usluga. (Neomedia pruža sve navedene usluge)

Detaljne upute možete preuzeti i vidjeti ovdje, a sve ostale obrasce koji vam trebaju za prijavu možete preuzeti na stranicama Ministarstva.

Prijaviti se možete online putem sustava eFondovi od 13.08.2018. Od 11 sati do 29.06.2020. godine ili do iskorištenja sredstava namijenjenih za WWW vaučere.

Upute za prijavitelje za WWW vaučere

Sažetak poziva za WWW vaučere

Ako ne želite propustiti ovu priliku i povećati svoju prodaju i konkurentnost na tržištu, slobodno nam se javite na neomedia@neomedia.hr ili 095 903 9610.

Kolika je cijena izrade web stranice?

Cijena izrade web stranice najviše ovisi o satnici web dizajnera, i koliko kvalitetnu web stranicu želite imati.

Već sam pisao o temi zašto profesionalna izrada web stranica košta tako puno, i ovo je članak koji pobliže objašnjava kolika je cijena izrade web stranice, ali tako da je razumljivije i koliko traje izrada web stranice.

Kao web dizajn profesionalac, često se susrećem s pitanjem kolika je cijena izrade web stranice i potrebno je klijentu objasniti zašto izrada web stranica košta toliko puno (ili toliko malo). Većina klijenata prihvaća moju ponudu, jer su razmišljaju tako da kvalitetno obavljen posao znači i veću cijenu za njih (ali i dobiju puno benefita). No, s druge strane, postoji i dio klijenata koji bi želio profesionalnu izradu web stranica, ali uz minimalno financijsko ulaganje. Kolika je dakle, stvarna cijena profesionalne izrade web stranica?

Razlika u kvaliteti izrade web stranice značajno utječe na cijenu

Usporedimo izradu web stranice s nekretninama. Kao svoj dom možete odabrati prostranu kuću s velikom okućnicom, dvorištem, garažom, velikim prilazom, parkiralištem ispred kuće. U takvoj kući, jednom kada ju sazidate možete živjeti cijeli život i dočekati mirovinu u njoj. S druge strane, možete živjeti u šatoru, sa skoro nikakvom udobnošću, i teško da bi taj šator imao rok trajanja više od godine dana. Probajte samo zamisliti kako je prezimiti u šatoru.

Ako promatramo financijsku stranu, kupovina šatora je daleko jeftinija, i brže se napravi. Niste vezani skupim kreditom, i čak ga možete i preseliti lagano. Kuća s druge strane, ima puno veću cijenu, ali i puno veću kvalitetu života.

Isto tako je s web dizajnom. Kada izradu web stranica povjerite profesionalcu, unatoč tome što je cijena izrade web stranice velika, vi ćete na kraju dobiti web stranicu onakvu kakvu želite. Kod profesionalne izrade web stranice vi odmah u startu imate dobru SEO optimizaciju, web dizajner je predvidio da vam napravi i google web lokaciju, web stranica je optimizirana i za mobitele, prati trendove u web dizajnu itd.

Ako ste izradu web stranice platili jeftino, onda je uglavnom i konačan proizvod nekvalitetan. Pod nekvalitetan prvenstveno mislim da je SEO optimizacija loša, da ne radi na mobitelima, da je često nedostupna itd.

Napomena: nudimo besplatnu izradu web stranica, međutim razlika između jeftine izrade web stranice i besplatne je što mi ne naplaćujemo samu uslugu izrade web stranice u tom paketu. Naknadno klijentima (ako žele) nudimo i druge uslugu – recimo uslugu održavanja, izrade internet trgovina, sustava za rezervacije itd. Dakle, sve što nije osnovna web stranica naplaćujemo.

Koliko košta cijena izrade web stranice u WordPressu?

U sljedećoj infografici pokušao sam opisati proces izrade jednostavan WordPress web stranice. Konačna cijena ovisi o satnici web dizajnera. To može biti 10 € ili čak 50 €. Web dizajn tvrtke koje su nove na tržištu često imaju niže cijene jer još uvijek nemaju toliko klijenata i uzimaju sve projekte koje dobiju.

Web dizajn tvrtke koje su dulje na tržištu obično imaju i veće cijene po satu jer su produktivniji i njihovi stručnjaci mogu posao napraviti brže. Također, zahvaljujući iskustvu odmah u startu brinu o sigurnosti i performansama. Krajnji kupac zapravo plaća za iskustvo koje su web dizajneri stjecali godinama.

Infografika: vrijeme potrebno za izradu jednostavnije web stranice
Infografika: vrijeme potrebno za izradu jednostavnije web stranice

Napomena: infografika iznad prikazuje tipičnu web stranicu za koje najčešće dobivamo upit. Nisu sve web stranice ovako male (do 10 podstranica sa sadržajem). Također, dizajn nerijetko uzme i veći broj radnih sati, i zato je dobro biti što precizniji kod upita.

Uz ove troškove, u cijenu izrade web stranice možemo uvrstiti i SEO optimizaciju, obradu fotografija, izradu logotipa pa čak i pisanje teksta za web stranicu. Sve su to dodatni troškovi koji podižu cijenu. Ne zaboravimo da i klijent odvaja svoje vrijeme kako bi dao relevantne informacije web dizajneru 🙂

Kako bi izračunali koliko će web stranica koštati, pomnožimo broj radnih sati s cijenom sata rada:

  • Uz cijenu od 10€ / sat x 15 sati => cijena WordPress web stranice je 150€
  • Uz cijenu od 20€ / sat x 15 sati => cijena WordPress web stranice je 300€
  • Uz cijenu od 30€ / sat x 15 sati => cijena WordPress web stranice je 450€

Ne zaboravite i cijenu hostinga i održavanja web stranice

Svaka web stranica zahtjeva redovito održavanje (kao i kuća). Danas su gotovo sve web stranice dinamičke, i rijetko koja web stranica je statična da se na njoj ne objavljuju vijesti, nove usluge i slično. Održavanje web stranice podrazumijeva redovito ažuriranje sustava, dodataka te ažuriranje sadržaja. U praksi klijent šalje materijale web dizajneru, i onda on objavljuje novi sadržaj. Ako ne održavate web stranice s vremenom vam ona samo propada, i bude zastarjela.

Cijena održavanje web stranice ovisi o angažiranosti i količini posla koju web dizajner ima. To je uglavnom od par sati mjesečno do par sati dnevno. Kod većih webshopova se često dodatno zapošljavaju ljudi koji rade samo na održavaju webshopa i ažuriranju sadržaja.

Praksa koja mi se do sada pokazala je da većinu web stranica ažuriram jednom mjesečno, a što se tiče objave dodatnog sadržaja – to po potrebi. Tako da u prosjeku svaku web stranicu održavam cca 2 sata mjesečno. Ako je u pitanju webshop, onda je održavanje 2 sata tjedno.

Hosting web stranice, ili web hosting, je naziv za računalo (server) koje ima spremljeno vašu web stranicu i prikazuje ju posjetiteljima
Hosting web stranice, ili web hosting, je naziv za računalo (server) koje ima spremljeno vašu web stranicu i prikazuje ju posjetiteljima

Cijene hostinga web stranica variraju obično o njihovim veličinama. Većina manjih web stranica treba i mali hosting s cijenom od 300kn / godišnje.

Izrada sadržaja za web stranicu, te SEO optimizaciju su trošak koji obično dolazi nakon izrade dizajna web stranica, i cijene variraju najviše zbog veličine projekta.

Međutim, na kraju kupac ipak plaća uslugu, i svakako da želi biti zadovoljan s dizajnom, brzinom, i iskustvom korištenja web stranice. Vjerujem da svi želite da se vaši posjetitelji na web stranici dobro snalaze isto kao što bi se snalazili u fizičkoj trgovini. Zato i ne želite riskirati plaćajući nešto s preniskom cijenom i na kraju budete razočarani, i samo potrošite vrijeme i novac te morate sve ponovo raditi.

Što utječe na cijenu izrade web stranice u 2018.?

Svake godine izrada web stranica je sve kompleksnija i potrebno je napraviti sve više i više koraka kako bi se završila web stranica. Google stalno radi poboljšavanje svoje tražilice i isto tako bolje rangira web stranice koje imaju sve moderne tehnologije. Danas su tako jedan faktori dobrog rankinga za web stranicu:
– da ima SSL certifikat,
– da je prilagođena za mobitele,
– da je web stranica brza.

Prije 5 godina ovi faktori nisu toliko utjecali na ranking, a danas su obavezni. Zato je dobro pratiti trendove.


Ako želite profesionalne, optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

Top 5 trendova u web dizajnu

Trendovi u web dizajnu nastaju putem eksperimenata i inovacija, i trendovi su odlučujući faktori koji pomjeraju industriju na bolje. Donosimo vam top 5 trendova koji dominiraju zadnjih godina u web dizajnu.

Responsive dizajn

Tijekom posljednjih nekoliko godina, responsive dizajn je postao novi standard za web dizajn u općim i WordPress temama. Naravno, još uvijek postoje argumenti zašto ne koristiti responsive dizajn, ali nitko ne kaže: „Mi ne želimo koristiti responsive dizajn” bez dobrog argumenta, zapravo sve više web stranica koristi responsive dizajn. To je svakako bio slučaj u 2014., a i nastavit će se u narednim godinama. Responsive dizajn više nije trend, nego se može smatrati novim standardom za izradu web stranica.

Stranice su responzivne (eng. responsive) ako se prilagođavaju uređaju, odnosno veličini ekrana.
Stranice su responzivne (eng. responsive) ako se prilagođavaju uređaju, odnosno veličini ekrana.

Web stranica koja izgleda odlično na svima uređajima veliki je plus, dok broj mobilnih korisnika raste. Ne dozvolite da prikaz Vaše savršene web stranice ne izgleda savršeno na svim uređajima.

Prednosti responsive dizajna

  • Jedan URL olakšava korisnicima interakciju s web stranicama.
  • Ako je ispravno napravljena, sadržaj se automatski prilagođava uređaju na kojemu korisnik gleda web stranice.

Mane responsive dizajna

  • Morati ćete promijeniti cijeli postojeći web site.
  • Sav sadržaj se preuzima, koristili ga ili ne. To znači da, ako imate veliku prezentaciju, preuzeti će te slike u punoj veličini na mobilni telefon, a zatim im promijeniti veličinu.
  • Stranice se učitavaju sporije, zato što se preuzimaju slike u punoj veličini, a zatim ih se prilagođava uređaju na kojemu gledate web stranicu.

Klizni izbornici

Klizni izbornik - prikaz na mobitelu
Klizni izbornik – prikaz na mobitelu

Neki smatraju da su izbornici pretrpani. 2014. godine u web dizajnu svjedočili smo težnji ka jednostavnošću prilikom dizajniranja web stranica, tako da klizni izbornici prate tu jednostavnost. Prednost kliznih izbornika je da korisnici mogu pristupiti izborniku na vrhu ili sa strane ekrana. Ovi izbornici su posebno dobri za mobilne verzije web stranica, gdje prostor može biti problem.

Fontovi s osobnošću

Prošli su dani u kojima su web stranice koristile dosadne Arial, Helvetica, Times New Roman fontove. Dizajneri su shvatili da su netipični fontovi sjajan način da web stranici dodate osobnost i stil bez dodavanja glomaznih elemenata koji mogu usporiti vrijeme učitavanja. To ne vrijedi za svaku industriju, jer će izgledati čudno da koristimo neki ‘funky’ font na korporativnim web stranicama. Dok industrije koje imaju prostora za malo više kreativnosti prihvaćaju nove, zabavne fontove.

Ukrasni font
Ukrasni font

‘FLAT’ dizajn

tzv. FLAT dizajn
tzv. FLAT dizajn

Recite zbogom gradijentima, ukošenim rubovima, odsjajima i sjenama. Apple je prvi predstavio ‘flat’ dizajn u svojem iOS sustavu, nakon čega su mnogi dizajneri prihvatili taj trend i počeli ga primjenjivati prilikom dizajniranja web stranica. ‘Flat’ dizajn često koristi svijetle boje za jednostavan izgled.

Video sadržaj umjesto teksta

Pozornost i usredotočenost korisnika na sadržaj sve je manja. Da bi objasnili kako neki proizvod ili usluga funkcionira, umjesto velike količine teksta sve se više poseže za korištenjem videa. Tako se povećava se fokus na sam proizvod ili uslugu i smanjuje vrijeme potrebno za dobivanje informacija o istim. Ponekad video može usporiti vrijeme učitavanja stranice, tako da bi korištenje trebalo biti razborito. Video sadržaj ima nekoliko značajnih prednosti:

1) može se koristiti u promo svrhe vrlo lagano
2) pomaže oko SEO optimizaciji (dulje vrijeme koje korisnici provode na stranici, lakše se objasni sadržaj…)
3) video sadržaj radi na svim uređajima jako dobro
4) video sadržaj je dio strategije za promoviranje branda
5) video puno lakše postane popularan (više ljudi dijeli video sadržaj nego članke)


Nemojte ignorirati mogućnosti koje vam dobro dizajnirana web stranica može donijeti.

Ako želite optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

Zašto je važno da vaše web stranice imaju responzivni dizajn?

Responzivni dizajn web stranica je postao standard. Dugoročno gledano, responzivni dizajn je svakako put kojim ide razvoj web stranica. Web stranica koja izgleda odlično na svima uređajima veliki je plus, dok broj mobilnih korisnika raste. Ne dozvolite da prikaz Vaše savršene web stranice ne izgleda savršeno na svim uređajima.

Imate li web stranicu ili webshop, provjerite da li je web stranica prilagođena za prikaz na svim uređajima gdje god ga otvorite: na stolnim računalima, pametnim telefonima, tabletima itd. Ako je vaš odgovor DA, vaša web stranica je RESPONSIVE ili prilagođena za prikaze na mobilnim uređajima. I to je jedan od ključnih uvjeta koje web stranica mora ispuniti ako želite ostvariti neki cilj (dobro poziciju na tražilicama, poslovni uspjeh, povećanje posjeta, konverzije itd.). No, ako vaš odgovor NE (vaša web stranica nije responzivna), vrijeme je da poduzmete akciju. Već danas.

Već sam pisao o tome kako web stranicu morate raditi za posjetitelje a ne za pretraživače. Responzivni dizajn je prvenstveno namijenjen da vaši čitatelji imaju bolje iskustvo surfanja vašom web stranicom.

U čemu je štos?

Sigurno ste čuli o pojmu responzivnog dizajna barem u zadnje vrijeme. To je vrlo važna stavka, i važno ju je uzeti u obzir prilikom planiranja stvaranja web shopa ili web stranice. Ne brinite – čak i ako već imate web stranicu, ali nije prilagođena za mobilne uređaje, ovaj problem može se riješiti vrlo brzo uz pomoć stručnjaka. Sada kada znate da bez responzivnog dizajna vaše web stranice nikada neće dosegnuti konkurenciju, onda se počinjemo baviti bliže tim pojmom.

Stranice su responzivne (eng. responsive) ako se prilagođavaju uređaju, odnosno veličini ekrana.
Stranice su responzivne (eng. responsive) ako se prilagođavaju uređaju, odnosno veličini ekrana.

Responzivne web stranice vam omogućavaju dobro korisničko iskustvo, bez obzira na uređaj koji koristite za pregledavanje. Umjesto da razvijate zasebnu, mobilnu verziju stranica, koristite li responzivne tehnike, vaše stranice će se automatski prilagoditi rezoluciji.

Responzivni dizajn web stranice postaju standard – vama i agencijama

Korištenje pametnih telefona i tableta promijenilo je pristup dizajnu i korisničkom doživljaju, što je posebno vidljivo prilikom interakcije s web stranicama – potpuno drugačije od onog koji se koristi na stolnim računalima. Stoga je prilagodba web stranice mobilnim uređajima ključni čimbenik koji morate uzeti u obzir prilikom izrade web stranice. Dakle, web stranica je responzivna ako je otvorena na pametnom telefonu, tabletu, prijenosnom računalu ili stolnom računalu i uvijek izgleda dobro.

Stoga, responzivni dizajn je prilagođen dostupnim uvjetima pregledavanja web stranice i uvijek daje korisnicima ugodan doživljaj web stranice.

4 glavna razloga zašto vam treba responzivni dizajn

1. Poboljšajte svoju poziciju među rezultatima pretrage na Googleu:

Nakon redizajna ili izrade nove web stranice, vidjet ćete da se vaša pozicija na Googleu znatno poboljšala. Responzivni dizajn je jedan od osnovnih faktora SEO optimizacije. Kada upotrebljavate pametni telefon prilikom pristupanja web stranici, na tražilici se pojavljuje posebna oznaka koja korisnicima kaže da je web stranica prilagođena za mobilne uređaje. Korisnik će zasigurno ostati na vašoj web stranici dulje vremena.

2. Povećajte doseg vaše ciljane publike

Povećanje poslovnih aktivnosti u obliku web stranica na pametnim telefonima posebno je važno za lokalne tvrtke. Čak 94% korisnika pametnih telefona traži lokalne informacije o web stranicama putem mobitela, a 84% njih naprave neku akciju, kao što je kupnja ili kontaktiranje tvrtke. Važno je da korisnicima date dobre iskustvo prilikom posjeta web stranici na uređaju po vlastitom izboru.

3. Povećanje prednosti pred konkurencijom

Responzivni dizajn web stranice postaje standard, stoga će njegovo uvođenje značajno povećati prednost pred konkurencijom.

4. Poboljšano korisničko iskustvo

Responzivni dizajn pruža optimalno korisničko iskustvo bez obzira na to koju platformu koristimo. Optimiziranje vaše web stranice olakšava korisniku. Sretniji korisnici znače sretniji promet.

Statistike pokazuju da većina posjetitelja Vaše web stranice ima bolje mišljenje o vašem poslovanju ako je web mjesto personalizirano za mobilne uređaje.


Nemojte ignorirati mogućnosti koje vam dobro dizajnirana web stranica može donijeti.

Ako želite optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

Chatbotovi – kako vam mogu pomoći u digitalnom marketingu i koliko su korisni

Što je to chatbot?

Chatbotovi su trenutačno jako popularna tema u svijetu digitalnog marketinga jer je riječ o učinkovitoj primjeni umjetne inteligencije za razgovor između branda i korisnika. Implementirani u platforme za komunikaciju i razne aplikacije za chat, chatbotovi mogu brzo odgovarati na jednostavne upite i rješavati korisničke nedoumice, bez potrebe za ljudskom intervencijom. Ukratko, oni štede vrijeme i resurse, a dostupni 24/7. I što više konverzacija obavljaju, to više uče te postaju bolji, učinkovitiji i prirodniji u komunikaciji.

Sasvim pojednostavljeno rečeno, botovi su svojevrsne mini-aplikacije koje mogu obavljati automatizirane zadatke, kao što su namještanje alarma, davanje sportskih rezultata i slično. Recimo, Siri i Cortana su botovi.

Dobar dan, moje ime je Robot, kako Vam mogu pomoći?
Dobar dan, moje ime je Robot, kako Vam mogu pomoći?

Chatbotovi su nadopuna ili gotovo potpuna zamjena za korisničku službu, pogotovo za podršku korisnicima da se služe vašom web stranicom.

Digitalni oglašivači diljem svijeta tvrde da ako već sada ne gradite chatbota, već ste zaostali za konkurencijom. Doba automatizacije i robota je počelo.

Koliki je interes za chatbotovima, najbolje govori ovaj graf: ovo je prikaz za zadnjih 5 godina
Koliki je interes za chatbotovima, najbolje govori ovaj graf: ovo je prikaz za zadnjih 5 godina

I što više ljudi stupi u interakciju s njima, to će više shvatiti vrijednost interakcije bez čovjeka.

Robot je računalni program koji automatizira određene zadatke, obično razgovorom s korisnikom putem konverzacijskog sučelja.

Botovi se priključuju aplikacijama za slanje poruka – aplikacijama koje su čak i nadmašile platforme društvenih medija u upotrebi – i rade veći pomak koji vidimo u ponašanju potrošača.
Ljudi kupuju neposredno, a poruke im služe kao način komunikacije. S botovima je komunikacija osnovna i bazira se na slanju poruka, što je svakom korisniku pametnih telefona normalan način komuniciranja.

Izrada aplikacije tu ne pomaže. Naime, radi se o tome da barem polovica korisnika pametnih telefona mjesečno instalira točno 0 aplikacija. Korisnici su postali prezasićeni aplikacijama, i ne koriste toliko aplikacije koje im pomažu oko samo jedne stvari, nego su kompleksnije. Aplikacije zauzimaju prostor, spore su, ruše se, nepouzdane su…

Tu na scenu stupaju botovi – i njihova svrha. Naime, kod botova nema naporno preuzimanja, ili ažuriranja. Botovi koriste postojeće aplikacije koje korisnik koristi (pr. internet preglednik, aplikaciju za poruke i slično).

Prednosti chatbota

Najbolja prednost botova je njihova efikasnost. Naime, kod botova korisnik ne mora učiti nove sučelje ili izgled. Korisnik kroz razmjenu poruka s aplikacijom pomaže botu da mu pomogne. Bot je namijenjen da postavi točno određena pitanja, i na osnovu korisnikovog odgovora rješava njegov problem.

Chatbot je automatiziran, što znači da, ako je sve napravljeno kako treba, odgovara instantno i uvijek je na usluzi jer radi 24 sata dnevno, sedam dana u tjednu. Troškovi chatbota su samo troškovi implementacije koji bi se, uz dobar poslovni plan, ubrzo trebali i isplatiti. Također, dodatna prednost je i ta što ovakvi botovi za komunikaciju koriste ljudski jezik pa se samim time i produbljuje veza između vašeg sustava i korisnika. Od ostalih njihovih koristi i prednosti za poslovanje se ističu:

  • upravljaju tisućama korisnika istovremeno,
  • štede novac,
  • pružaju 100%-tno zadovoljstvo kupcima,
  • automatiziraju ponavljajuće zadatke,
  • potiču korisničku lojalnost brendu,
  • povećavaju engagement, interakciju i konverzije.

Chatbotovi mogu služiti na korist kupcu da skrate prodajni proces: korisnici se sve više okreću rješenjima koja su brža, kraća, ali i interesantnija. Možda najbolji primjer je eBayev ShopBot, virtualni pomoćnik za kupnju koji pomaže korisnicima pronaći proizvod kojeg traže, ali i čini proces kupnje interaktivnijim.

Osim što sudjeluju u konverzaciji s kupcima, chatbotovi također uče o korisničkom ponašanju i prate njihove uzorke. S tim informacijama oni mogu tada predlagati komplementarne proizvode koji upotpunjuju proizvod kojeg korisnik inicijalno namjerava kupiti.

Roboti vama olakšavaju posao u komunikaciju sa kupcima
Roboti vama olakšavaju posao u komunikaciju sa kupcima

Naveo sam samo nekoliko primjera.. no probajte samo zamisliti kako vam jedan bot može pomoći u vođenju poslovanja.

Kroz sljedećih nekoliko godina chatbotovi će revolucionizirati odjele službe za korisnike pomažući zaposlenicima s mikro-zadacima i automatiziranim i personaliziranim odgovorima. Dovoljno je da imate samo jednog kvalitetnog bota koji će raditi posao kao da ste zaposlili nekoliko dodatnih zaposlenika.

A kada se napravi korak dalje, i povežete bota s CRM-om, e-mail servisom, ili sličnom aplikacijom, bot postaje pametniji i razgovor s korisnikom postaje osobniji.

Konkretno, postoji mogućnost da bot prepozna o kojem se korisniku radi. Bot može prepoznati vašeg dosadašnjeg kupca, može znati njegove navike kupnje, njegove dosadašnje narudžbe, i čak mu može i ponuditi dodatni proizvod (skuplji, ili bolji za kupca). I sve to sistemom automatizma, i bez intervencije vlasnika tvrtke.

S vremenom se pokazuje da metrike koje se koriste u digitalnom marketingu imaju sve manje efekta, pa tako primjerice stopa otvaranja e-mail poruka, broj preuzimanja aplikacije, ili broj klikova na oglas opada. Botovi s druge strane nude alternativu, i način da razgovor “jedan-na-jedan” služi kao akvizicija i zadržavanje kupca. Robot može zamijeniti vas, kao vlasnika web stranice ili webshopa kako biste se više bavili drugim segmentima poslovanja.

Chatbotovi nisu više budućnost. Oni su već neko vrijeme dio internetske stvarnosti i više nije pitanje “hoće li”, nego “kada će” postati dio i naše svakodnevice. A mi bismo, kako bismo ostali konkurentni, trebali o tome nešto naučiti – i izgraditi svog prvog chatbota.

Pin It on Pinterest