095 903 9610

neomedia@neomedia.hr

online 24/7

ured u Osijeku

Blog o izradi web stranica

Početna stranica » Blog o izradi web stranica

Što je to PPC oglašavanje?

PPC oglašavanje (Pay per click) je model internet marketinga u kojem oglašivač plaća samo kada netko klikne na njegov oglas. Oglašavanje na Google tražilici je jedno od najpopularnijih oblika PPC oglašavanja.

Jeste li se ikad pitali kako objaviti oglas koji se pojavljuje na Google tražilici prilikom traženja nekog pojma? Recimo da tražite pojam “izrada web stranica cijena“, a iznad i s desne strane organskih rezultata pojavljuju se oglasi. Takvi oglasi zovu se PPC oglasi ili Pay Per Click. Ovi oglasi temelje se na vašim trenutačnim pojmovima za pretraživanje.

Google oglašavanje dijeli na dva dijela: oglašavanje na njihovoj oglašivačkoj mreži ili PPC oglašavanje (oglasi koje možete vidjeti dok pretražujete Google tražilicu) i serviranje oglasa na vašoj stranici (monetizacija vaše internet stranice). U ovom članku bavit ćemo se prvom vrstom oglasa.

Google Adwords = PPC oglašavanje

Ako želite privući nove posjetitelje na web stranicu, povećati internet prodaju, ostvariti više poziva ili potaknuti korisnike da se vrate, Google AdWords vam u tome može pomoći.

Registracija za program Google AdWords je besplatna. Plaćate samo kada netko klikne na vaš oglas kako bi posjetio vašu web stranicu ili kada vas nazove. Drugim riječima, samo onda kada vaše oglašavanje funkcionira.

Preciziranjem oglasa korisnicima u određenim zemljama, regijama ili gradovima – ili unutar postavljene udaljenosti od svoje tvrtke ili trgovine možete znatno povećati promet i prodaju na vašoj stranici. Konkretno, korisnici pronalaze vašu tvrtku na Googleu u onom trenutku kada pretražuju ono što nudite.

Bez obzira na vaš budžet, oglase možete prikazati na Googleu i njihovoj oglašavačkoj mreži. Platite samo ako korisnici kliknu na vaše oglase. Svoje oglase možete uređivati i prilagođavati svoj proračun dok ne dobijete željene rezultate. Također možete prikazati različite oblike oglasa.

PPC oglašavanje lako možete prepoznati po zelenoj oznaci “Oglas” ili “Oglasi“, smještenoj iznad i desno od rezultata za pojam koji pretražujete. Ako trebate kratkoročni učinak, ovakvi oglasi najbolji su način da dovedete posjetitelje na vašu stranicu prije nego ona počne (visoko) kotirati na tražilicama za konkretne ključne riječi.

Najčešće, ako je optimizacija stranice za tražilice (SEO) dobro odrađena, taj proces traje 6-8 mjeseci, no ako ne želite toliko čekati i želite vidjeti brze rezultate, onda je PPC kampanja pravo rješenje za vas. Dobro posložena PPC kampanja može imati iste (kratkoročne) učinke za svega par sati.

PPC oglašavanje, ili općenito oglase možemo prepoznati po zelenoj oznaci da je u pitanje plaćeno oglašavanje
PPC oglašavanje, ili općenito oglase možemo prepoznati po zelenoj oznaci da je u pitanje plaćeno oglašavanje

Prednost PPC načina oglašavanja naspram drugih vrsta oglašavanja jest, kao što smo već spomenuli, plaćanje samo onih oglasa na koje su korisnici kliknuli, bez obzira na koliko se puta oglas prikazao. Ovakvu vrstu oglašavanja ne koriste samo nove stranice, nego i web shopovi kako bi promovirali određene proizvode ili usluge široj ili specijaliziranoj publici.

Cijena PPC oglašavanja i rangiranje oglasa

Da ne idemo u detalje o tome kako se naplaćuju PPC oglasi, spomenut ćemo samo da se trošak po kliku može utvrditi na dva načina. Oglašivači se (u ovom slučaju Vi) natječu za cijenu određene ključne riječi i određuju koliko maksimalno želite platiti jedan klik na oglas za tu ključnu riječ – ili odredite fiksni iznos koji ste spremni platiti za klik na oglas vezan uz tu ključnu riječ.

Naravno, cijena oglasa za općenitije (čitaj popularnije) ključne priječi poput npr. “majica” bit će viša, dok će cijena za konkretnije ključne riječi poput npr. “plava polo majica kratkih rukava” naravno biti niža.

Zapamtite, PPC oglasi nisu (niti će ikada biti) dobra zamjena za SEO. Sve što oni daju jest ponekad vrlo bitan i poželjan kratkoročni učinak, no loše optimizirane stranice teško da će vidjeti učinak svojih PPC kampanja, pošto će ih prikazivanje visoko pozicioniranih oglasa koštati više nego stranice s dobrom SEO optimizacijom. Quality Score, o kojemu neće biti riječi o ovome članku temelji se na tome da što je stranica bolje optimizirana, oglašivač će morati manje platiti za kvalitetniju poziciju na tražilicama.

Kreativnošću do rezultata

Najgoru stvar koju možete napraviti jest na brzinu postaviti PPC kampanju i nakon nekog vremena, jer niste zadovoljni rezultatima i povratom investicije, vratiti se na tradicionalni način oglašavanja, koji košta mnogo više. U tome trenutku imajte na umu da ste mogli ostvariti mnogo više povrata od vašeg ulaganja da ste uložili malo više vremena u upoznavanje s alatima i terminologijom potrebnom za uspješno upravljanje PPC oglasnim kampanjama.

Jedini način uspješnosti vaše PPC kampanje jest kreativnost. Kreativnost i upornost. Bez obzira koliko kombinirali vaše ključne riječi da stanu unutar limitiranog broja znakova za prikazivanje, ako vaši oglasi sadrže riječi poput jeftino ili povoljno, mala je vjerojatnost da će korisnici na isti oglas kliknuti. Budite precizni i domišljati u vašim oglasima.

Osim toga, odredite koja je vaša publika. Ako se vaša trgovina nalazi u Zagrebu, logično je da nećete prodavati korisnicima koji se nalaze recimo u Mađarskoj ili SAD-u. Google AdWords vam daje mogućnost točnog preciziranja vaše ciljane publike prema geografskoj lokaciji korisnika, uređaja koji koristi za pretraživanje, vrstu internet preglednika i mnogo više. Iskoristite te mogućnosti!

Prednosti PPC oglašavanje u odnosu na “klasični marketing”

  • plaćate samo klik na oglas, ne i prikazivanje oglasa
  • PPC oglašavanje je puno jeftinije i efikasnije od oglašavanja u novinama i na ostale slične načine jer se lako cilja publika koja traži upravo ono što Vi nudite
  • možete pratiti broj klikova na Vaše oglase
  • možete saznati ROI (odnos uloženog prema dobivenom)
  • saznati demografske karakteristike Vaših kupaca
  • jednostavno testirati interes za novim proizvodom ili uslugom

I na kraju, ključ svake uspješne kako PPC pa tako i marketing kampanje općenito jest aktivno praćenje rezultata i prilagođavanje istima. Kreirajte nekoliko iteracija oglasa te pratite koji su uspješniji, a koji nisu i na temelju toga uložite više u one oglase koji imaju veći povrat ulaganja. Povežite vaš AdWords korisnički račun s Google Analytics računom kako bi u svakom trenutku imali detaljan uvid o tome što vaša publika pretražuje, koje su im pretraživačke navike i više.

Također, dobar savjet je i da pravilno organizirate vaš Google AdWords (sada Google Ads) račun, tako da imate kampanje, grupe oglasa i oglase, no o tome u sljedećim člancima.


Želite li saznati više o mogućnostima oglašavanja na tražilicama slobodno nas kontaktirajte.

Što se događa sa isteklom domenom koja nije obnovljena na vrijeme?

Nedavno smo imali situaciju s klijentom kojem je istekla domena, tj. nije ju obnovio i produžio registraciju, i webshop mu nije radio približno 36 sati. Budući da mu je webshop najbitniji za poslovanje tvrtke jer preko njega vodi prodaju svojih proizvoda, ostvario je veliki gubitak. Domenu je brzo obnovio, i web stranica je proradila.

Kao što gradovi, ulice, knjige, filmovi, automobili pa i sve drugo imaju svoja imena (nazive), tako i vaša web stranica mora imati ime. To ime web stranice je zapravo vaša domena. Domena se sastoji od dva (2) dijela: naziv (ime) domene i ekstenzija.

Primjer: neomedia.hr – neomedia je ime domene, a .hr je ekstenzija

Već smo pisali o tome što su domena i hosting, te objasnili koje su razlike i cijene. U ovom članku prolazimo suprotnu stranu – prvo smo domenu kupili, pa smo je zaboravili “obnoviti”. Obnova domene zapravo znači da smo produlji naše vlasništvo nad domenom za dodatnu godinu ili više godina ako smo unaprijed zakupili. Ako se to ne dogodi, to znači da je domena istekla i web stranica više ne radi.

Na internetu trenutno postoji 1542 vršnih ekstenzija domene (podaci od 12. lipnja 2018). S time da se taj broj može promjeniti sa vremena na vrijeme - nove se dodaju, stare se brišu
Na internetu trenutno postoji 1542 vršnih ekstenzija domene (podaci od 12. lipnja 2018). S time da se taj broj može promjeniti sa vremena na vrijeme – nove se dodaju, stare se brišu

Kada kupite domenu, to zapravo ne znači da ste vi vlasnik domene vječno, nego ste vi u biti privremeni vlasnik domene. Najčešće se domene zakupljuju na period od godine dana. Tako da je domenu za 365 dana potrebno opet produžiti, kako domena ne bi istekla. Za domenu se kaže i da se ona registrira na određeni period (isto kao što npr. moramo registrirati auto kako bi ga smjeli voziti).

Drugi bitan razloga zašto je potrebno obnoviti registraciju domene je mogućnost da ako ne obnovite domenu netko ju može registrirati umjesto vas, i preuzeti vlasništvo nad njom.

Postoji par osnovnih pojmova o vlasništvu nad domenama koje trebamo znati:

  • REGISTAR – organizacija (tvrtka) koja je odgovorna za održavanje baze podataka domena za specifičnu vršnu domenu (TLD; engleski: Top Level Domain; nacionalna ili komercijalna domena) – kao što su .hr, .com, .net itd.
  • REGISTRAR – organizacija (tvrtka) koja ja autorizirana da registrira domene
  • PREPRODAVAČ (RESELLER) – organizacija (tvrtka) koja provodi postupak registracije domene i registrira ju u ime vlasnika (pr. Neomedia registrira domene za svoje klijente kako bi im olakšala posao)
  • VLASNIK domene – osoba ili tvrtka koja kupuje i “vlasnik” je domene određeno vrijeme. Strogo gledano, vlasnik domene ju samo kontrolira, nije trajni vlasnik.

Drugim riječima, vlasnik domene kontaktira preprodavača koji obavlja administraciju kod registrara koji sve zabilježi u registrar domena 🙂

Naravno, ako želite kupiti domenu kod preprodavača, ona prvo mora biti slobodna za registraciju.

 Ako je istekla domena, najčešće vas dočeka ovako nešto kada pokušate posjetiti svoju web stranicu.
Ako je istekla domena, najčešće vas dočeka ovako nešto kada pokušate posjetiti svoju web stranicu.

Čak i kada je istekla domena, može se produžiti registracija

Kada se vrijeme koje je domena registrirana približava kraju, potrebno je obnoviti domenu kako domena ne bi istekla. Ako je prošlo vrijeme registracije, i domena je istekla, dogodit će se nekoliko stvari. Specifično je za svakog preprodavača ali uglavnom svaki slijedi iste korake. Donosimo korake koje primjenjujemo prema klijentima kada se nosimo s domenama koje nisu obnovljene na vrijeme:

  • 1) *Skoro* istekla domena – šaljemo nekoliko upozorenja klijentu da će domena uskoro isteći. Na dan kada domena istekne, web stranica prestaje s radom jer naziv domene više nije zamjena za IP adresu servera
  • 2) Grace period – vrijeme u kojem je domena službeno istekla, ali se još uvijek može obnoviti i nastaviti vlasništvo. Uglavnom traje oko 45 dana.
  • 3) Grace period s mogućnosti otkupa – vrijeme u kojem je još uvijek moguće obnoviti domenu, ali uz otkupninu. Otkupninu određuje ICANN. Taj period u pravilu traje 30 dana, i otkupnina trenutno iznosi 175$ plus cijena obnove domene.
  • 4) Istekla domena – ako je prošla svaka mogućnost obnove domene, domena je trajno istekla, i više niste vlasnik domene.

Ovisno o domeni i preprodavaču, nekoliko je mogućnosti:

  • 1) Prednarudžba (Backorder) – ako je netko napravio prednarudžbu domene, dobiti će obavijest da je domenu moguće kupiti
  • 2) Aukcija – ako nema prednarudžbi, onda domenu može kupiti osoba na aukciji koja ponudi najveću svotu novca
  • 3) Rasprodaja – kada ne bude ni prednarudžbi ni aukcija za pojedinu domenu, onda preprodavač može ponuditi domenu po jako sniženoj cijeni.
  • 4) Povratak u registar – na kraju svog životnog puta domena se vrača ponovno na početak – u registar, označava se kao slobodno, i bilo tko je može kupiti po regularnoj cijeni.

Zaključak: pazite da obnovite domenu na vrijeme.

Za kraj – klijent kojemu je istekla domena, našao se u tzv. Grace periodu, i omogućena mu je obnova domene. Webshop opet radi punom parom 🙂


Za naše klijente, mi vodimo brigu o obnovi domena, i radimo sve administrativne poslove te brinemo da domena ne istekne. Ako želite registrirati domenu preko nas, mi ćemo napraviti sav administrativni postupak za vas. Za sva dodatna pitanja slobodno nas kontaktirajte.

Koje su kvalitete dobro dizajnirane web stranice [2018]

Dobro dizajnirane web stranice su ogledalo vaše tvrtke. Ako vam je važno da se dobro prezentirate, onda sigurno imate i kvalitetnu web stranicu.

Web stranice su danas postale jedna od najvažnijih imovina koju jedna tvrtka može imati i izuzetno je važno da su web stranice responzivne i da je SEO optimizacija obuhvatila što više faktora. Web stranica tvrtke vam može pomoći u povećanju prihoda. Na kraju, ne zaboravite da je vaša web stranica, vaša digitalna posjetnica.

Polako se približavamo brojci od 2 milijarde web stranica na internetu. Čak i da pretpostavimo da su 3/4 web stranica neaktivne, i dalje je to veliki broj. Tvrtke koje se žele istaknuti na internetu (zapravo u poslu, kako bi pokazale da su bolje od konkurencije), uvijek imaju najnovije trendove i tehnologije na svojim korporativnim stranicama kako bi i svojim pokazateljima pokazali da stalno napreduju, čak i u online svijetu. Međutim, sam dizajn, ako ostavi bez riječi, i da je inovativan, nije jedina stavka koja čini da je web stranica sjajna.

Web dizajn kao dio IT industrije postoji jedva tri desetljeća. Prve web stranice su nastale na početku 90ih, i u to vrijeme je sve vezano uz www, internet, i slične pojmove bio jako veliki bauk i nepoznanica. Pa tako web dizajn nije djelatnost kao primjerice pekarska industrija koja “postoji oduvijek” i da su svi standardi definirani, da nema velikih promjena, i da se sve zna. Međutim, možemo se složiti da danas svaka tvrtka treba izradu web stranice, i da “ako nisi online, ne postojiš”. Također, postoje i određene kvalitete koja svaka dobro dizajnirana web stranica treba imati.

Dobro isplaniran i razumljiv dizajn

Krenimo od najvažnijeg. Većina informacija (oko 80%) koje naš mozak upija iz vanjskog svijeta je kroz vizualne informacije. Ljudski mozak je sposoban obraditi jako veliku količinu informacija u kratkom roku. Vid je naš najvažniji osjet, i igra važnu ulogu u formiranju mišljenja o stvarima i svijetu oko nas – pa i o web stranicama.

Dobar dizajn nikoga ne ostavlja ravnodušnim
Dobar dizajn nikoga ne ostavlja ravnodušnim

Dobar dizajn se oslanja na neke osnovne principe koji pospješuju učinkovitost web stranica. Postoji tzv. teorija boja i kreiranje vizualne hijerarhije. Svaka tvrtka ima određeni vizualni identitet. Najviše se to vidi u posjetnicama, memorandumima, potpisu u e-mailu, rokovnicima itd. Dakle, na svim mogućim načinima kako komunicira s klijentima tvrtka promovira svoj logotip, boje, tipografiju. Pa tako i na svojoj službenoj web stranici. Ako isti logotip imamo i na posjetnici i na web stranici – klijenti će brzo imati povjerenje u web stranicu, i da su sve informacije točne i ispravne. To je ista situacija kao primjerice – hoćete li prije kupiti od poznate marke s kojom ste se već susreli ili od neke koja nudi isti proizvod, ali da nikada niste čuli za njih.

Dakle, korištenjem istog vizualnog identiteta vi stvarate dodatnu razinu povjerenja kod svojih klijenata. Ako su klijenti kod vaše tvrtke navikli na određene boje i određeni font, jako je važno da ih nastavite koristiti i dalje.

Ovaj font, logotip i nijansa crvene boje je poznata svima. Ako se nalazimo u trgovini i vidimo ovo, mi odmah znamo da je to provjereni proizvod i nećemo dugo odlučivati želimo li ga kupiti
Ovaj font, logotip i nijansa crvene boje je poznata svima. Ako se nalazimo u trgovini i vidimo ovo, mi odmah znamo da je to provjereni proizvod i nećemo dugo odlučivati želimo li ga kupiti

Brzina učitavanja web stranice

Iako kod brzine učitavanja web stranica mi govorimo o sekundama, brzina je važna. Prosjek brzine učitavanja web stranice je nešto iznad 8.5 sekundi, a preporuka je da bude ispod 3 sekunde.

Važno je da je vaša stranica brza, najviše zbog činjenice da što se dulje učitava, to je stopa napuštanja web stranice veća. Pogotovo se to vidi kod mobitela. Više od pola posjeta se gubi ako je stranici potrebno više od 3 sekunde da se učita. Puno je faktora koji utječu na brzinu web stranice: hosting, SSL, struktura i veličina baze podataka, male veličine datoteka itd…

Jednostavna navigacija

Kod navigacije je najvažnija jedna stvar: jednostavnost. Kao što je važno da je web stranica brza tako je važno i da je navigacija jednostavna. Zlatno pravilo kaže da bi do svake informacije na web stranici trebalo biti najviše 3 klika. Primjerice, da bi pronašli određeni proizvod, put korisnika mora izgleda ovako: Naslovnica > Kategorija > Potkategorija > Stranica proizvoda. Nema smisla da proizvoda “skrivamo”. Sve treba biti lako dostupno. Taj savjet bih dao svim webshopovima koji imaju jako veliko stablo kategorija i potkategorija, a loše kategoriziraju proizvode.

Također, kada imamo jasnu i jednostavnu navigaciju, posjetitelji se lagano snalaze na web stranici i brzo pronalaze informacije. Kao pomoć u navigaciji, dodao bih na svaku web stranicu i sljedeće:

  • tražilica pri vrhu stranice
  • tzv. “glavna navigacija” gore, i “pomoćna (kategorije)” sa strane web stranice
  • mapa stranice
  • hijerarhijska (breadcrumbs) navigacija
  • navigacija do pravnih i ostalih podstranica pri dnu stranice

Responzivnost web stranice

Trend je da je sve veći broj pretraga na tražilicama putem mobitela. Posljedično tome raste i broj posjeta na web stranice putem mobitela. Statistika kaže da je preko 60% pretraga preko mobitela.

Web stranice koje su prilagođene samo za stolna računala, a ne i za mobitele se što prije moraju prebaciti na responzivni dizajn. Radi se o tome da se one teško čitaju na mobitelu, korisnici se ne snalaze na njima, frustrirajuće ih je za koristiti i velika je stopa napuštanja takvih web stranica.

Pravilna upotreba elemenata na web stranici

Prije je bio standard da se na početnoj stranici korporativne stranice “vrti” slider na nekim informacijama. S vremenom se pokazalo da jako mali broj posjetitelja zanima taj slider i da ih samo preskaču. Zato se taj trend sve više napušta i ovisno o tipu web stranice, kao prva stvar koju posjetitelj vidi je najčešće tzv. call-to-action gumb ili neka pozdravna poruka. Također, cilj je i pojenostaviti web stranicu. Ako imamo kontakt podstranicu, onda tu dodajemo kontakt formu, google kartu, podatke o tvrtki, broj telefona itd. I nema smisla da tu primjerice dodamo najnovije proizvode iz webshopa, ili galeriju slika interijera. Ne treba pretjerivati, nego pojednostaviti posjetiteljima.

Što manje to bolje: najvažnije pravilo kod dizajniranja formi
Što manje to bolje: najvažnije pravilo kod dizajniranja formi

Dobar primjer pravilne upotrebe elemenata su i kontakt i newsletter forme. Ili forme na stranici naplate. Svakako bih preporučio da se svaka forma pojednostavi i da se od posjetitelja traži što više podataka. Za newsletter je dovoljno samo ime i e-mail. Nema potrebe tražiti još hrpu drugih podataka jer ćemo samo postići efekt da će ljudi odustati od popunjavanja forme. Uvijek možemo zatražiti dodatne podatka od klijenta naknadno, ali teško ćemo ga nagovoriti da ponovo popunjava napornu formu.

Ulaganje u izradu i dobar dizajn web stranica, pružit će dodatnu vrijednosti vašem poslovanju i na kraju će dovesti do boljih prihoda. Jeste li spremni za izradu svoje web stranice?


Nemojte ignorirati mogućnosti koje vam dobro dizajnirana web stranica može donijeti.

Ako želite optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

Izrada poveznice za Google recenziju vaše tvrtke

Google recenzije vaše tvrtke su obično pokazatelj tzv. social proof-a . Važne su jer su obično nepristrane i neplaćene od strane tvrtke. Recenziju tvrtke može napisati bilo tko i iako ne bi trebao biti jedini pokazatelj kvalitete, često kod potencijalnih klijenata budu presudan faktor da upravo vašu tvrtku odaberu kao svog partnera. Recenzije su dragocjene samo kada su iskrene i nepristrane.

Online recenzije su vrlo snažan okidač koji pomaže potencijalnom kupcu napraviti najbolju odluku.

O važnosti (pozitivnih) recenzija vaše tvrtke i koliko je bitno da imate uzmimo Nielsenovo istraživanje na uzorku od 25.000 internet kupaca s preko 50 država koje pokazuje da čak 90% njih gleda i smatra relevantnim recenzije koje njihovi poznanici napišu, dok 70% njih vjeruje ostalim recenzijama.

Vjera u online (i Google) recenzije: 90% ljudi vjeruje recenzijama svojim poznanika a 70% njih ostalim ljudima. S druge strane, određenim vrstama reklama vjeruje samo 24% ispitanika
Vjera u online (i Google) recenzije: 90% ljudi vjeruje recenzijama svojim poznanika a 70% njih ostalim ljudima. S druge strane, određenim vrstama reklama vjeruje samo 24% ispitanika

Kada radimo web stranicu za klijenta, pored samog web dizajna, i plasiranja online, često za njih otvaramo profile na društvenim mrežama. Ili tražimo da nam pošalju linkove do postojećih profila. Uvijek je preporuka imati profile na najvećim mrežama: Facebook, Google Plus (odnosno, bolje Google Business profil jer nam je on trenutno bitan), LinkedIn profil te Twitter profil. Ostale mreže nisu kod nas toliko zastupljene, pa niti ne otvaramo profile na njima.

Važnost Google Business profila je u tome što imate nekoliko jako korisnih funkcionalnosti: unos lokacije vaše tvrtke na karti, unos fotografija vaše lokacije, izrada jednostavne poslovne stranice, objava obavijesti i nama najvažnija mogućnost da vaši klijenti ostave recenziju vaše tvrtke.

Ono što razlikuje recenzije na Google Business profilu i na vašoj poslovnoj web stranici je što Google recenzije uglavnom nisu “hvalospjevi.

Također, kada se pretražuje vaša tvrtka na Googleu, onda se desno pojavljuje detaljniji opis tvrtke s puno dodatnih informacija:

Na rezultatu pretrage se prikazuju Google recenzije za pojedinu tvrtku (kao i za Facebook i ostale mreže)
Na rezultatu pretrage se prikazuju Google recenzije za pojedinu tvrtku (kao i za Facebook i ostale mreže)

Sada kad smo vidjeli što su recenzije i koliko vam mogu pomoći u rastu firme, sigurno ih želite početi skupljati 🙂

Kratke upute kako da napravite poveznicu za vaše klijente da vam lakše ostave Google recenzije:

Na primjeru neomedia.hr stranice pokazat ću kako da kreirate poveznicu koju možete lagano podijeliti sa svojim klijentima i pozvati ih da ostave recenziju za vašu tvrtku.

1) Na računalu pretražite ime vaše tvrtke na Googleu
2) Pronađite vašu tvrtku i kliknite na gumb Write a review (Napišite recenziju)
3) Kopirajte link koji vam se pojavio u adresnoj traci

1. pronađite tvrtku, 2. klik na gumb "Write a review" / "Napišite recenziju" 3. kopirajte link koji vam je u adresnoj traci
1. pronađite tvrtku, 2. klik na gumb “Write a review” / “Napišite recenziju” 3. kopirajte link koji vam je u adresnoj traci

Izrada linka za Google recenzije putem PlaceID Lookup alata

1) Otvorite PlaceID Lookup Tool
2) Upišite naziv svoje tvrtke u polje “Enter a location” na vrhu karte
3) Kliknite na odgovarajući rezultat ispod

Upišite naziv tvrtke i kliknite na odgovarajući rezultat ispod
Upišite naziv tvrtke i kliknite na odgovarajući rezultat ispod

4) Kopirajte Place ID koji se nalazi ispod naziva vaše tvrtke:

Označeno je plavo ono što kopiramo kao Place ID
Označeno je plavo ono što kopiramo kao Place ID

5) Dodajte Place ID na kraju linka: https://search.google.com/local/writereview?placeid= < place_id >

U ovom primjeru, za tvrtku NEOMEDIA puni link bi bio: https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ22U-wwjnXEcRDcPmSnjas6w

Klikom na link će vam se otvoriti prozor da ostavite Google recenziju za tvrtku NEOMEDIA. Ako ste surađivali s nama, ili ste zadovoljni našom uslugom, bit će nam drago da dobijemo povratnu informaciju od vas 🙂

Za kraj, trebate imate na umu da Google ima određenu politiku prema recenzijama i sve recenzije koje detektira da su lažne, ili nepoćudne da će biti obrisane. Pročitajte više u smjernicama za objavljivanje recenzija. Ako zamijetite recenziju koja nije prikladna ili koja krši pravila, možete je označiti za uklanjanje.


Nemojte ignorirati mogućnosti koje vam dobro dizajnirana web stranica može donijeti.

Ako želite optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

WWW vaučeri za MSP: izrada web stranice iz sredstava EU fondova

WWW vaučeri za MSP-ove je naziv za natječaj kojim se sufinancira izrada web stranice ili webshopa uz pomoć EU fondova. Natječaj je objavljen 06. srpnja 2018. i otvoren je od 13.08.2018. od 11 sati do 29.06.2020. godine ili do iskorištenja sredstava namijenjenih za WWW vaučere.

WWW vaučeri imaju iznos od minimalno 15.000,00kn do maksimalnog iznosa od 100.000,00kn, ako ispunite sve uvjete Poziva. Sredstva su definirana Operativnim programom “Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. i za to je razdoblje osigurano 15.200.000,00 kuna iz Europskog fonda za regionalni razvoj za hrvatske poduzetnike.

Ministarstvo regionalnog razvoja i europskih fondova raspisalo je Poziv za dodjelu takozvanih WWW vaučera za koje se mogu prijaviti, mikro, mala i srednja poduzeća i dobiti bespovratna sredstva za poticanje svog e-poslovanja.

To znači, da ako planirate izradu nove web stranice ili redizajn postojeće, možete dobiti bespovratna sredstva u iznosu do 85% ukupne investicije, a postotak ovisi o području u kojem se nalazite. Datum početka zaprimanja projektnih prijava je od 13.08.2018 u 11:00:00, međutim svakako bi trebalo pripremiti dokumentaciju što prije, jer se do sada pokazalo da se brzo potroše sva namjenska sredstva u takvim natječajima.

Svrha ovog Poziva je “jačanje tržišne pozicije i povećanja konkurentnosti MSP-ova poboljšanom primjenom mrežnih marketinških rješenja u svrhu poboljšanja njihove prisutnosti na tržištu te vidljivosti njihovih proizvoda i usluga, kao i podrška razvoju informacijskog društva u Republici Hrvatskoj.”

Odnosno, jednostavnije: izradu web stranice sufinancira EU.

WWW vaučeri sufinanciraju izradu web stranice

Kako bi se aktivnosti mogle sufinancirati, moraju biti prihvatljive. Da bi aktivnost bila prihvatljiva, mora voditi do ostvarenja cilja projekta. Drugim riječima, vaša web stranica će pomoći vašoj tvrtki da se bolje tržišno pozicionira, te da vaši proizvodi i usluge budu vidljiviji.

WWW vaučeri se odnose na izradu/unaprjeđenje jedne ili više domena, a odnose se na:

  • – poslovne web stranice
  • – e-commerce web stranice (webshopove)
  • – m-commerce web stranice

Važna napomena je da se možete prijaviti samo na jedan projekt, međutim on može sadržavati izradu/ili unaprjeđenje više domena. Također, prijavitelj može zatražiti izdavanje WWW vaučera za usluge koje obuhvaćaju više aktivnosti (pr. SEO optimizaciju, optimizaciju web stranice za brzinu, hosting web stranice itd…) ali, važno je da se sve usluge ostvare kod jednog pružatelja usluga. (Neomedia pruža sve navedene usluge)

Detaljne upute možete preuzeti i vidjeti ovdje, a sve ostale obrasce koji vam trebaju za prijavu možete preuzeti na stranicama Ministarstva.

Prijaviti se možete online putem sustava eFondovi od 13.08.2018. Od 11 sati do 29.06.2020. godine ili do iskorištenja sredstava namijenjenih za WWW vaučere.

Upute za prijavitelje za WWW vaučere

Sažetak poziva za WWW vaučere

Ako ne želite propustiti ovu priliku i povećati svoju prodaju i konkurentnost na tržištu, slobodno nam se javite na neomedia@neomedia.hr ili 095 903 9610.

Pin It on Pinterest