095 903 9610

neomedia@neomedia.hr

online 24/7

ured u Osijeku

Blog o izradi web stranica

Početna stranica » Blog o izradi web stranica

Koje su kvalitete dobro dizajnirane web stranice [2018]

Dobro dizajnirane web stranice su ogledalo vaše tvrtke. Ako vam je važno da se dobro prezentirate, onda sigurno imate i kvalitetnu web stranicu.

Web stranice su danas postale jedna od najvažnijih imovina koju jedna tvrtka može imati i izuzetno je važno da su web stranice responzivne i da je SEO optimizacija obuhvatila što više faktora. Web stranica tvrtke vam može pomoći u povećanju prihoda. Na kraju, ne zaboravite da je vaša web stranica, vaša digitalna posjetnica.

Polako se približavamo brojci od 2 milijarde web stranica na internetu. Čak i da pretpostavimo da su 3/4 web stranica neaktivne, i dalje je to veliki broj. Tvrtke koje se žele istaknuti na internetu (zapravo u poslu, kako bi pokazale da su bolje od konkurencije), uvijek imaju najnovije trendove i tehnologije na svojim korporativnim stranicama kako bi i svojim pokazateljima pokazali da stalno napreduju, čak i u online svijetu. Međutim, sam dizajn, ako ostavi bez riječi, i da je inovativan, nije jedina stavka koja čini da je web stranica sjajna.

Web dizajn kao dio IT industrije postoji jedva tri desetljeća. Prve web stranice su nastale na početku 90ih, i u to vrijeme je sve vezano uz www, internet, i slične pojmove bio jako veliki bauk i nepoznanica. Pa tako web dizajn nije djelatnost kao primjerice pekarska industrija koja “postoji oduvijek” i da su svi standardi definirani, da nema velikih promjena, i da se sve zna. Međutim, možemo se složiti da danas svaka tvrtka treba izradu web stranice, i da “ako nisi online, ne postojiš”. Također, postoje i određene kvalitete koja svaka dobro dizajnirana web stranica treba imati.

Dobro isplaniran i razumljiv dizajn

Krenimo od najvažnijeg. Većina informacija (oko 80%) koje naš mozak upija iz vanjskog svijeta je kroz vizualne informacije. Ljudski mozak je sposoban obraditi jako veliku količinu informacija u kratkom roku. Vid je naš najvažniji osjet, i igra važnu ulogu u formiranju mišljenja o stvarima i svijetu oko nas – pa i o web stranicama.

Dobar dizajn nikoga ne ostavlja ravnodušnim
Dobar dizajn nikoga ne ostavlja ravnodušnim

Dobar dizajn se oslanja na neke osnovne principe koji pospješuju učinkovitost web stranica. Postoji tzv. teorija boja i kreiranje vizualne hijerarhije. Svaka tvrtka ima određeni vizualni identitet. Najviše se to vidi u posjetnicama, memorandumima, potpisu u e-mailu, rokovnicima itd. Dakle, na svim mogućim načinima kako komunicira s klijentima tvrtka promovira svoj logotip, boje, tipografiju. Pa tako i na svojoj službenoj web stranici. Ako isti logotip imamo i na posjetnici i na web stranici – klijenti će brzo imati povjerenje u web stranicu, i da su sve informacije točne i ispravne. To je ista situacija kao primjerice – hoćete li prije kupiti od poznate marke s kojom ste se već susreli ili od neke koja nudi isti proizvod, ali da nikada niste čuli za njih.

Dakle, korištenjem istog vizualnog identiteta vi stvarate dodatnu razinu povjerenja kod svojih klijenata. Ako su klijenti kod vaše tvrtke navikli na određene boje i određeni font, jako je važno da ih nastavite koristiti i dalje.

Ovaj font, logotip i nijansa crvene boje je poznata svima. Ako se nalazimo u trgovini i vidimo ovo, mi odmah znamo da je to provjereni proizvod i nećemo dugo odlučivati želimo li ga kupiti
Ovaj font, logotip i nijansa crvene boje je poznata svima. Ako se nalazimo u trgovini i vidimo ovo, mi odmah znamo da je to provjereni proizvod i nećemo dugo odlučivati želimo li ga kupiti

Brzina učitavanja web stranice

Iako kod brzine učitavanja web stranica mi govorimo o sekundama, brzina je važna. Prosjek brzine učitavanja web stranice je nešto iznad 8.5 sekundi, a preporuka je da bude ispod 3 sekunde.

Važno je da je vaša stranica brza, najviše zbog činjenice da što se dulje učitava, to je stopa napuštanja web stranice veća. Pogotovo se to vidi kod mobitela. Više od pola posjeta se gubi ako je stranici potrebno više od 3 sekunde da se učita. Puno je faktora koji utječu na brzinu web stranice: hosting, SSL, struktura i veličina baze podataka, male veličine datoteka itd…

Jednostavna navigacija

Kod navigacije je najvažnija jedna stvar: jednostavnost. Kao što je važno da je web stranica brza tako je važno i da je navigacija jednostavna. Zlatno pravilo kaže da bi do svake informacije na web stranici trebalo biti najviše 3 klika. Primjerice, da bi pronašli određeni proizvod, put korisnika mora izgleda ovako: Naslovnica > Kategorija > Potkategorija > Stranica proizvoda. Nema smisla da proizvoda “skrivamo”. Sve treba biti lako dostupno. Taj savjet bih dao svim webshopovima koji imaju jako veliko stablo kategorija i potkategorija, a loše kategoriziraju proizvode.

Također, kada imamo jasnu i jednostavnu navigaciju, posjetitelji se lagano snalaze na web stranici i brzo pronalaze informacije. Kao pomoć u navigaciji, dodao bih na svaku web stranicu i sljedeće:

  • tražilica pri vrhu stranice
  • tzv. “glavna navigacija” gore, i “pomoćna (kategorije)” sa strane web stranice
  • mapa stranice
  • hijerarhijska (breadcrumbs) navigacija
  • navigacija do pravnih i ostalih podstranica pri dnu stranice

Responzivnost web stranice

Trend je da je sve veći broj pretraga na tražilicama putem mobitela. Posljedično tome raste i broj posjeta na web stranice putem mobitela. Statistika kaže da je preko 60% pretraga preko mobitela.

Web stranice koje su prilagođene samo za stolna računala, a ne i za mobitele se što prije moraju prebaciti na responzivni dizajn. Radi se o tome da se one teško čitaju na mobitelu, korisnici se ne snalaze na njima, frustrirajuće ih je za koristiti i velika je stopa napuštanja takvih web stranica.

Pravilna upotreba elemenata na web stranici

Prije je bio standard da se na početnoj stranici korporativne stranice “vrti” slider na nekim informacijama. S vremenom se pokazalo da jako mali broj posjetitelja zanima taj slider i da ih samo preskaču. Zato se taj trend sve više napušta i ovisno o tipu web stranice, kao prva stvar koju posjetitelj vidi je najčešće tzv. call-to-action gumb ili neka pozdravna poruka. Također, cilj je i pojenostaviti web stranicu. Ako imamo kontakt podstranicu, onda tu dodajemo kontakt formu, google kartu, podatke o tvrtki, broj telefona itd. I nema smisla da tu primjerice dodamo najnovije proizvode iz webshopa, ili galeriju slika interijera. Ne treba pretjerivati, nego pojednostaviti posjetiteljima.

Što manje to bolje: najvažnije pravilo kod dizajniranja formi
Što manje to bolje: najvažnije pravilo kod dizajniranja formi

Dobar primjer pravilne upotrebe elemenata su i kontakt i newsletter forme. Ili forme na stranici naplate. Svakako bih preporučio da se svaka forma pojednostavi i da se od posjetitelja traži što više podataka. Za newsletter je dovoljno samo ime i e-mail. Nema potrebe tražiti još hrpu drugih podataka jer ćemo samo postići efekt da će ljudi odustati od popunjavanja forme. Uvijek možemo zatražiti dodatne podatka od klijenta naknadno, ali teško ćemo ga nagovoriti da ponovo popunjava napornu formu.

Ulaganje u izradu i dobar dizajn web stranica, pružit će dodatnu vrijednosti vašem poslovanju i na kraju će dovesti do boljih prihoda. Jeste li spremni za izradu svoje web stranice?


Nemojte ignorirati mogućnosti koje vam dobro dizajnirana web stranica može donijeti.

Ako želite optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

Izrada poveznice za Google recenziju vaše tvrtke

Google recenzije vaše tvrtke su obično pokazatelj tzv. social proof-a . Važne su jer su obično nepristrane i neplaćene od strane tvrtke. Recenziju tvrtke može napisati bilo tko i iako ne bi trebao biti jedini pokazatelj kvalitete, često kod potencijalnih klijenata budu presudan faktor da upravo vašu tvrtku odaberu kao svog partnera. Recenzije su dragocjene samo kada su iskrene i nepristrane.

Online recenzije su vrlo snažan okidač koji pomaže potencijalnom kupcu napraviti najbolju odluku.

O važnosti (pozitivnih) recenzija vaše tvrtke i koliko je bitno da imate uzmimo Nielsenovo istraživanje na uzorku od 25.000 internet kupaca s preko 50 država koje pokazuje da čak 90% njih gleda i smatra relevantnim recenzije koje njihovi poznanici napišu, dok 70% njih vjeruje ostalim recenzijama.

Vjera u online (i Google) recenzije: 90% ljudi vjeruje recenzijama svojim poznanika a 70% njih ostalim ljudima. S druge strane, određenim vrstama reklama vjeruje samo 24% ispitanika
Vjera u online (i Google) recenzije: 90% ljudi vjeruje recenzijama svojim poznanika a 70% njih ostalim ljudima. S druge strane, određenim vrstama reklama vjeruje samo 24% ispitanika

Kada radimo web stranicu za klijenta, pored samog web dizajna, i plasiranja online, često za njih otvaramo profile na društvenim mrežama. Ili tražimo da nam pošalju linkove do postojećih profila. Uvijek je preporuka imati profile na najvećim mrežama: Facebook, Google Plus (odnosno, bolje Google Business profil jer nam je on trenutno bitan), LinkedIn profil te Twitter profil. Ostale mreže nisu kod nas toliko zastupljene, pa niti ne otvaramo profile na njima.

Važnost Google Business profila je u tome što imate nekoliko jako korisnih funkcionalnosti: unos lokacije vaše tvrtke na karti, unos fotografija vaše lokacije, izrada jednostavne poslovne stranice, objava obavijesti i nama najvažnija mogućnost da vaši klijenti ostave recenziju vaše tvrtke.

Ono što razlikuje recenzije na Google Business profilu i na vašoj poslovnoj web stranici je što Google recenzije uglavnom nisu “hvalospjevi.

Također, kada se pretražuje vaša tvrtka na Googleu, onda se desno pojavljuje detaljniji opis tvrtke s puno dodatnih informacija:

Na rezultatu pretrage se prikazuju Google recenzije za pojedinu tvrtku (kao i za Facebook i ostale mreže)
Na rezultatu pretrage se prikazuju Google recenzije za pojedinu tvrtku (kao i za Facebook i ostale mreže)

Sada kad smo vidjeli što su recenzije i koliko vam mogu pomoći u rastu firme, sigurno ih želite početi skupljati 🙂

Kratke upute kako da napravite poveznicu za vaše klijente da vam lakše ostave Google recenzije:

Na primjeru neomedia.hr stranice pokazat ću kako da kreirate poveznicu koju možete lagano podijeliti sa svojim klijentima i pozvati ih da ostave recenziju za vašu tvrtku.

1) Na računalu pretražite ime vaše tvrtke na Googleu
2) Pronađite vašu tvrtku i kliknite na gumb Write a review (Napišite recenziju)
3) Kopirajte link koji vam se pojavio u adresnoj traci

1. pronađite tvrtku, 2. klik na gumb "Write a review" / "Napišite recenziju" 3. kopirajte link koji vam je u adresnoj traci
1. pronađite tvrtku, 2. klik na gumb “Write a review” / “Napišite recenziju” 3. kopirajte link koji vam je u adresnoj traci

Izrada linka za Google recenzije putem PlaceID Lookup alata

1) Otvorite PlaceID Lookup Tool
2) Upišite naziv svoje tvrtke u polje “Enter a location” na vrhu karte
3) Kliknite na odgovarajući rezultat ispod

Upišite naziv tvrtke i kliknite na odgovarajući rezultat ispod
Upišite naziv tvrtke i kliknite na odgovarajući rezultat ispod

4) Kopirajte Place ID koji se nalazi ispod naziva vaše tvrtke:

Označeno je plavo ono što kopiramo kao Place ID
Označeno je plavo ono što kopiramo kao Place ID

5) Dodajte Place ID na kraju linka: https://search.google.com/local/writereview?placeid= < place_id >

U ovom primjeru, za tvrtku NEOMEDIA puni link bi bio: https://search.google.com/local/writereview?placeid=ChIJ22U-wwjnXEcRDcPmSnjas6w

Klikom na link će vam se otvoriti prozor da ostavite Google recenziju za tvrtku NEOMEDIA. Ako ste surađivali s nama, ili ste zadovoljni našom uslugom, bit će nam drago da dobijemo povratnu informaciju od vas 🙂

Za kraj, trebate imate na umu da Google ima određenu politiku prema recenzijama i sve recenzije koje detektira da su lažne, ili nepoćudne da će biti obrisane. Pročitajte više u smjernicama za objavljivanje recenzija. Ako zamijetite recenziju koja nije prikladna ili koja krši pravila, možete je označiti za uklanjanje.


Nemojte ignorirati mogućnosti koje vam dobro dizajnirana web stranica može donijeti.

Ako želite optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

WWW vaučeri za MSP: izrada web stranice iz sredstava EU fondova

WWW vaučeri za MSP-ove je naziv za natječaj kojim se sufinancira izrada web stranice ili webshopa uz pomoć EU fondova. Natječaj je objavljen 06. srpnja 2018. i otvoren je od 13.08.2018. od 11 sati do 29.06.2020. godine ili do iskorištenja sredstava namijenjenih za WWW vaučere.

WWW vaučeri imaju iznos od minimalno 15.000,00kn do maksimalnog iznosa od 100.000,00kn, ako ispunite sve uvjete Poziva. Sredstva su definirana Operativnim programom “Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. i za to je razdoblje osigurano 15.200.000,00 kuna iz Europskog fonda za regionalni razvoj za hrvatske poduzetnike.

Ministarstvo regionalnog razvoja i europskih fondova raspisalo je Poziv za dodjelu takozvanih WWW vaučera za koje se mogu prijaviti, mikro, mala i srednja poduzeća i dobiti bespovratna sredstva za poticanje svog e-poslovanja.

To znači, da ako planirate izradu nove web stranice ili redizajn postojeće, možete dobiti bespovratna sredstva u iznosu do 85% ukupne investicije, a postotak ovisi o području u kojem se nalazite. Datum početka zaprimanja projektnih prijava je od 13.08.2018 u 11:00:00, međutim svakako bi trebalo pripremiti dokumentaciju što prije, jer se do sada pokazalo da se brzo potroše sva namjenska sredstva u takvim natječajima.

Svrha ovog Poziva je “jačanje tržišne pozicije i povećanja konkurentnosti MSP-ova poboljšanom primjenom mrežnih marketinških rješenja u svrhu poboljšanja njihove prisutnosti na tržištu te vidljivosti njihovih proizvoda i usluga, kao i podrška razvoju informacijskog društva u Republici Hrvatskoj.”

Odnosno, jednostavnije: izradu web stranice sufinancira EU.

WWW vaučeri sufinanciraju izradu web stranice

Kako bi se aktivnosti mogle sufinancirati, moraju biti prihvatljive. Da bi aktivnost bila prihvatljiva, mora voditi do ostvarenja cilja projekta. Drugim riječima, vaša web stranica će pomoći vašoj tvrtki da se bolje tržišno pozicionira, te da vaši proizvodi i usluge budu vidljiviji.

WWW vaučeri se odnose na izradu/unaprjeđenje jedne ili više domena, a odnose se na:

  • – poslovne web stranice
  • – e-commerce web stranice (webshopove)
  • – m-commerce web stranice

Važna napomena je da se možete prijaviti samo na jedan projekt, međutim on može sadržavati izradu/ili unaprjeđenje više domena. Također, prijavitelj može zatražiti izdavanje WWW vaučera za usluge koje obuhvaćaju više aktivnosti (pr. SEO optimizaciju, optimizaciju web stranice za brzinu, hosting web stranice itd…) ali, važno je da se sve usluge ostvare kod jednog pružatelja usluga. (Neomedia pruža sve navedene usluge)

Detaljne upute možete preuzeti i vidjeti ovdje, a sve ostale obrasce koji vam trebaju za prijavu možete preuzeti na stranicama Ministarstva.

Prijaviti se možete online putem sustava eFondovi od 13.08.2018. Od 11 sati do 29.06.2020. godine ili do iskorištenja sredstava namijenjenih za WWW vaučere.

Upute za prijavitelje za WWW vaučere

Sažetak poziva za WWW vaučere

Ako ne želite propustiti ovu priliku i povećati svoju prodaju i konkurentnost na tržištu, slobodno nam se javite na neomedia@neomedia.hr ili 095 903 9610.

Kolika je cijena izrade web stranice?

Cijena izrade web stranice najviše ovisi o satnici web dizajnera, i koliko kvalitetnu web stranicu želite imati.

Već sam pisao o temi zašto profesionalna izrada web stranica košta tako puno, i ovo je članak koji pobliže objašnjava kolika je cijena izrade web stranice, ali tako da je razumljivije i koliko traje izrada web stranice.

Kao web dizajn profesionalac, često se susrećem s pitanjem kolika je cijena izrade web stranice i potrebno je klijentu objasniti zašto izrada web stranica košta toliko puno (ili toliko malo). Većina klijenata prihvaća moju ponudu, jer su razmišljaju tako da kvalitetno obavljen posao znači i veću cijenu za njih (ali i dobiju puno benefita). No, s druge strane, postoji i dio klijenata koji bi želio profesionalnu izradu web stranica, ali uz minimalno financijsko ulaganje. Kolika je dakle, stvarna cijena profesionalne izrade web stranica?

Razlika u kvaliteti izrade web stranice značajno utječe na cijenu

Usporedimo izradu web stranice s nekretninama. Kao svoj dom možete odabrati prostranu kuću s velikom okućnicom, dvorištem, garažom, velikim prilazom, parkiralištem ispred kuće. U takvoj kući, jednom kada ju sazidate možete živjeti cijeli život i dočekati mirovinu u njoj. S druge strane, možete živjeti u šatoru, sa skoro nikakvom udobnošću, i teško da bi taj šator imao rok trajanja više od godine dana. Probajte samo zamisliti kako je prezimiti u šatoru.

Ako promatramo financijsku stranu, kupovina šatora je daleko jeftinija, i brže se napravi. Niste vezani skupim kreditom, i čak ga možete i preseliti lagano. Kuća s druge strane, ima puno veću cijenu, ali i puno veću kvalitetu života.

Isto tako je s web dizajnom. Kada izradu web stranica povjerite profesionalcu, unatoč tome što je cijena izrade web stranice velika, vi ćete na kraju dobiti web stranicu onakvu kakvu želite. Kod profesionalne izrade web stranice vi odmah u startu imate dobru SEO optimizaciju, web dizajner je predvidio da vam napravi i google web lokaciju, web stranica je optimizirana i za mobitele, prati trendove u web dizajnu itd.

Ako ste izradu web stranice platili jeftino, onda je uglavnom i konačan proizvod nekvalitetan. Pod nekvalitetan prvenstveno mislim da je SEO optimizacija loša, da ne radi na mobitelima, da je često nedostupna itd.

Napomena: nudimo besplatnu izradu web stranica, međutim razlika između jeftine izrade web stranice i besplatne je što mi ne naplaćujemo samu uslugu izrade web stranice u tom paketu. Naknadno klijentima (ako žele) nudimo i druge uslugu – recimo uslugu održavanja, izrade internet trgovina, sustava za rezervacije itd. Dakle, sve što nije osnovna web stranica naplaćujemo.

Koliko košta cijena izrade web stranice u WordPressu?

U sljedećoj infografici pokušao sam opisati proces izrade jednostavan WordPress web stranice. Konačna cijena ovisi o satnici web dizajnera. To može biti 10 € ili čak 50 €. Web dizajn tvrtke koje su nove na tržištu često imaju niže cijene jer još uvijek nemaju toliko klijenata i uzimaju sve projekte koje dobiju.

Web dizajn tvrtke koje su dulje na tržištu obično imaju i veće cijene po satu jer su produktivniji i njihovi stručnjaci mogu posao napraviti brže. Također, zahvaljujući iskustvu odmah u startu brinu o sigurnosti i performansama. Krajnji kupac zapravo plaća za iskustvo koje su web dizajneri stjecali godinama.

Infografika: vrijeme potrebno za izradu jednostavnije web stranice
Infografika: vrijeme potrebno za izradu jednostavnije web stranice

Napomena: infografika iznad prikazuje tipičnu web stranicu za koje najčešće dobivamo upit. Nisu sve web stranice ovako male (do 10 podstranica sa sadržajem). Također, dizajn nerijetko uzme i veći broj radnih sati, i zato je dobro biti što precizniji kod upita.

Uz ove troškove, u cijenu izrade web stranice možemo uvrstiti i SEO optimizaciju, obradu fotografija, izradu logotipa pa čak i pisanje teksta za web stranicu. Sve su to dodatni troškovi koji podižu cijenu. Ne zaboravimo da i klijent odvaja svoje vrijeme kako bi dao relevantne informacije web dizajneru 🙂

Kako bi izračunali koliko će web stranica koštati, pomnožimo broj radnih sati s cijenom sata rada:

  • Uz cijenu od 10€ / sat x 15 sati => cijena WordPress web stranice je 150€
  • Uz cijenu od 20€ / sat x 15 sati => cijena WordPress web stranice je 300€
  • Uz cijenu od 30€ / sat x 15 sati => cijena WordPress web stranice je 450€

Ne zaboravite i cijenu hostinga i održavanja web stranice

Svaka web stranica zahtjeva redovito održavanje (kao i kuća). Danas su gotovo sve web stranice dinamičke, i rijetko koja web stranica je statična da se na njoj ne objavljuju vijesti, nove usluge i slično. Održavanje web stranice podrazumijeva redovito ažuriranje sustava, dodataka te ažuriranje sadržaja. U praksi klijent šalje materijale web dizajneru, i onda on objavljuje novi sadržaj. Ako ne održavate web stranice s vremenom vam ona samo propada, i bude zastarjela.

Cijena održavanje web stranice ovisi o angažiranosti i količini posla koju web dizajner ima. To je uglavnom od par sati mjesečno do par sati dnevno. Kod većih webshopova se često dodatno zapošljavaju ljudi koji rade samo na održavaju webshopa i ažuriranju sadržaja.

Praksa koja mi se do sada pokazala je da većinu web stranica ažuriram jednom mjesečno, a što se tiče objave dodatnog sadržaja – to po potrebi. Tako da u prosjeku svaku web stranicu održavam cca 2 sata mjesečno. Ako je u pitanju webshop, onda je održavanje 2 sata tjedno.

Hosting web stranice, ili web hosting, je naziv za računalo (server) koje ima spremljeno vašu web stranicu i prikazuje ju posjetiteljima
Hosting web stranice, ili web hosting, je naziv za računalo (server) koje ima spremljeno vašu web stranicu i prikazuje ju posjetiteljima

Cijene hostinga web stranica variraju obično o njihovim veličinama. Većina manjih web stranica treba i mali hosting s cijenom od 300kn / godišnje.

Izrada sadržaja za web stranicu, te SEO optimizaciju su trošak koji obično dolazi nakon izrade dizajna web stranica, i cijene variraju najviše zbog veličine projekta.

Međutim, na kraju kupac ipak plaća uslugu, i svakako da želi biti zadovoljan s dizajnom, brzinom, i iskustvom korištenja web stranice. Vjerujem da svi želite da se vaši posjetitelji na web stranici dobro snalaze isto kao što bi se snalazili u fizičkoj trgovini. Zato i ne želite riskirati plaćajući nešto s preniskom cijenom i na kraju budete razočarani, i samo potrošite vrijeme i novac te morate sve ponovo raditi.

Što utječe na cijenu izrade web stranice u 2018.?

Svake godine izrada web stranica je sve kompleksnija i potrebno je napraviti sve više i više koraka kako bi se završila web stranica. Google stalno radi poboljšavanje svoje tražilice i isto tako bolje rangira web stranice koje imaju sve moderne tehnologije. Danas je tako jedan od važnih faktora dobrog rankinga za web stranicu da ima SSL certifikat, da je prilagođena za mobitele, i da je brza.

Prije 5 godina ovi faktori nisu toliko utjecali na ranking, a danas su obavezni. Zato je dobro pratiti trendove.


Ako želite profesionalne, optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

Top 5 trendova u web dizajnu

Trendovi u web dizajnu nastaju putem eksperimenata i inovacija, i trendovi su odlučujući faktori koji pomjeraju industriju na bolje. Donosimo vam top 5 trendova koji dominiraju zadnjih godina u web dizajnu.

Responsive dizajn

Tijekom posljednjih nekoliko godina, responsive dizajn je postao novi standard za web dizajn u općim i WordPress temama. Naravno, još uvijek postoje argumenti zašto ne koristiti responsive dizajn, ali nitko ne kaže: „Mi ne želimo koristiti responsive dizajn” bez dobrog argumenta, zapravo sve više web stranica koristi responsive dizajn. To je svakako bio slučaj u 2014., a i nastavit će se u narednim godinama. Responsive dizajn više nije trend, nego se može smatrati novim standardom za izradu web stranica.

Stranice su responzivne (eng. responsive) ako se prilagođavaju uređaju, odnosno veličini ekrana.
Stranice su responzivne (eng. responsive) ako se prilagođavaju uređaju, odnosno veličini ekrana.

Web stranica koja izgleda odlično na svima uređajima veliki je plus, dok broj mobilnih korisnika raste. Ne dozvolite da prikaz Vaše savršene web stranice ne izgleda savršeno na svim uređajima.

Prednosti responsive dizajna

  • Jedan URL olakšava korisnicima interakciju s web stranicama.
  • Ako je ispravno napravljena, sadržaj se automatski prilagođava uređaju na kojemu korisnik gleda web stranice.

Mane responsive dizajna

  • Morati ćete promijeniti cijeli postojeći web site.
  • Sav sadržaj se preuzima, koristili ga ili ne. To znači da, ako imate veliku prezentaciju, preuzeti će te slike u punoj veličini na mobilni telefon, a zatim im promijeniti veličinu.
  • Stranice se učitavaju sporije, zato što se preuzimaju slike u punoj veličini, a zatim ih se prilagođava uređaju na kojemu gledate web stranicu.

Klizni izbornici

Klizni izbornik - prikaz na mobitelu
Klizni izbornik – prikaz na mobitelu

Neki smatraju da su izbornici pretrpani. 2014. godine u web dizajnu svjedočili smo težnji ka jednostavnošću prilikom dizajniranja web stranica, tako da klizni izbornici prate tu jednostavnost. Prednost kliznih izbornika je da korisnici mogu pristupiti izborniku na vrhu ili sa strane ekrana. Ovi izbornici su posebno dobri za mobilne verzije web stranica, gdje prostor može biti problem.

Fontovi s osobnošću

Prošli su dani u kojima su web stranice koristile dosadne Arial, Helvetica, Times New Roman fontove. Dizajneri su shvatili da su netipični fontovi sjajan način da web stranici dodate osobnost i stil bez dodavanja glomaznih elemenata koji mogu usporiti vrijeme učitavanja. To ne vrijedi za svaku industriju, jer će izgledati čudno da koristimo neki ‘funky’ font na korporativnim web stranicama. Dok industrije koje imaju prostora za malo više kreativnosti prihvaćaju nove, zabavne fontove.

Ukrasni font
Ukrasni font

‘FLAT’ dizajn

tzv. FLAT dizajn
tzv. FLAT dizajn

Recite zbogom gradijentima, ukošenim rubovima, odsjajima i sjenama. Apple je prvi predstavio ‘flat’ dizajn u svojem iOS sustavu, nakon čega su mnogi dizajneri prihvatili taj trend i počeli ga primjenjivati prilikom dizajniranja web stranica. ‘Flat’ dizajn često koristi svijetle boje za jednostavan izgled.

Video sadržaj umjesto teksta

Pozornost i usredotočenost korisnika na sadržaj sve je manja. Da bi objasnili kako neki proizvod ili usluga funkcionira, umjesto velike količine teksta sve se više poseže za korištenjem videa. Tako se povećava se fokus na sam proizvod ili uslugu i smanjuje vrijeme potrebno za dobivanje informacija o istim. Ponekad video može usporiti vrijeme učitavanja stranice, tako da bi korištenje trebalo biti razborito. Video sadržaj ima nekoliko značajnih prednosti:

1) može se koristiti u promo svrhe vrlo lagano
2) pomaže oko SEO optimizaciji (dulje vrijeme koje korisnici provode na stranici, lakše se objasni sadržaj…)
3) video sadržaj radi na svim uređajima jako dobro
4) video sadržaj je dio strategije za promoviranje branda
5) video puno lakše postane popularan (više ljudi dijeli video sadržaj nego članke)


Nemojte ignorirati mogućnosti koje vam dobro dizajnirana web stranica može donijeti.

Ako želite optimizirane, moderne i funkcionalne web stranice koje ćete kasnije sami ažurirati, pošaljite nam upit.

Pin It on Pinterest